torandres7 Skrevet 6. mai 2009 Skrevet 6. mai 2009 Det går en del ledninger fra svinghjulet og til forskjellige deler på Tempo RE 50, det er en hvit ledning som går til en koblingsboks som batteriet også er koblet inn på. Den hvite ledningen er det ikke strøm i, så da blir ikke batteriet ladet, så blinklys og bremselys som er koblet til batteriet virker ikke. Men hovedlys og baklyset er koblet utenom batteriet direkte til en annen ledning fra svinghjulet. Det jeg lurer på da er om det går ann å ta strøm ifra den ledningen som hovedlyset er koblet til eller en annen ledning med konstant strøm i fra svinghjulet for å få blinklyset og bremselyset til å fungere. Koblet en strømtyv inn på den og så til koblingsboksen som batteriet er koblet til. Eller må jeg kjøpe ny spole??
Patz Skrevet 7. mai 2009 Skrevet 7. mai 2009 Lederne som går fra svinghjulet er vel gjerne AC (vekselstrøm). Lyspærer fungerer like fint på AC som DC, så de er koblet på for å slippe å kjøre mye effekt gjennom likeretteren.
Patz Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Hvis det er spolen så er det nok garantert billigere å bytte den. Er du sikker på at det ikke er likeretteren som er gåen? Husk at det er AC inn til likeretteren, og DC ut (når du måler med multimeter). Uansett veldig vanskelig å feilsøke slikt uten koblingsskjema, har du det bør du kike på det og måle deg fram til feilen.
torandres7 Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Skrevet 11. mai 2009 Stemmer det, stilte inn multimeteret mitt riktig så fant den strøm allikevel. Takk;) Men det må være noe annet da siden batteriet ikke blir ladet. Var nesten ikke strøm på det fant jeg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå