Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stort Vektproblem, Hjelp!


Gjest gutt18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest

Eva Wang er en kinesisk mester i qigong som ble rikskjendis etter at hun hjalp nederlands feiteste mann å gå ned rundt 75 KG på en måned bare ved hjelp av en pusteteknikk. Sjekk henne ut på nettet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Synes at du har fått veldig mye bra tilbakemeldinger her; spesielt de litt lengre svarene inneholder mye godsaker.

 

Var selv i din situasjoon for omtrent 2 år siden og bestemte meg for å legge om vanene betraktelig.

 

Jeg kjøpte et dataprogram ved navn Calorie King hvor man kan registrere antall kalorier inn og ut, og begynte pedantisk å opprette en database over de tingene jeg spiste til vanlig. Forsøkte å legge meg på rundt 2000 kcal til dagen. I begynnelsen var jeg ikke så veldig "nazi" ift. hva jeg spiste, men sørget for å registrere alt sammen. Det viste seg da at jeg i snitt lå på rundt det "korrekte daglige inntaket" (i underkant av 2500 kcal per dag), men helgene (stort sett øll og pizza) ga et så kraftig bump at dette over tid ga en sakte men sikker vektøkning.

 

Endte da opp med å bytte ut en del av måltidene slik at jeg stabiliserte det daglige inntaket på ca. 500 "minuskalorier" og kuttet ut øll, brus, chips og snop.

 

Jeg begynte også å jogge, og bestemte meg for at jeg ihvertfall skulle ha minst 4 joggeturer i uka, uansett vær og forhold. Dette regimet opprettholdt jeg slavisk i ca. et halvt år, og suste ned i vekt.

 

Hovedmotivasjonsfaktoren min oppe i alt dette var faktisk vektgrafene som Calorie King produserte! Denne viste etterhvert en slak, men stødig vektnedgang, og jeg var hele tiden bevisst at dersom jeg fulgte opp masterplanen så ville jeg etter så-og-så lang tid bikke under hovedmålet mitt på 100 kg - noe jeg gjorde :)

 

På det "tynneste" var jeg nede i ca. 94 kg, men har nok gått opp både 3, 4 og 5 kg nå i etterkant. Har bestemt meg for å ta litt tak igjen, og har på nytt installert CalKing :-)

 

Jogget i utgangspunktet bare ute, men benytter nå tredemølla på jobben en del. Det å kunne legge iPod-Touchen på tredemølla og gafle inn en episode eller to med Simpsons o.l. er bare ubetalelig! Tida flyr ;)

 

Uansett, LYKKE TIL!

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Gjest Gjest Med erfaring

noen her har nevnt katolyse.no, her bør du gå inn og ta en kikk. Personlig tok jeg av ca 30KG på 2måneder.

 

i hovedtrekk betyr det at du kun har i deg 10-20karbohydrat per dag, dvs masse rent kjøtt og grønnsaker og fett og lite poteter, pasta etc.

 

 

Dette funker faktisk, du ser resultat etter dag 2!

Lenke til kommentar
noen her har nevnt katolyse.no, her bør du gå inn og ta en kikk. Personlig tok jeg av ca 30KG på 2måneder.

 

i hovedtrekk betyr det at du kun har i deg 10-20karbohydrat per dag, dvs masse rent kjøtt og grønnsaker og fett og lite poteter, pasta etc.

 

 

Dette funker faktisk, du ser resultat etter dag 2!

 

Personlig er jeg skeptisk til lowkarb diet. Slanking bør være over en viss periode for ikke å oppnå jojo-slanking. Med en gang man begynner med normalt kosthold igjen er det veldig lett å gå opp til samme vekt, og mange tilfeller, enda mer.

Lenke til kommentar

Om du virkelig ønsker å få orden på vekten og få en god start.

Burde du snakke med din fastlege om at han/hun prøver å få deg inn på noe som heter Nimi.

http://www.hjelp24.no/nimi/category283.html

 

Dette er et opplegg over 4 måneder og jeg har selv vært der da jeg var 19 år.

Meget lærerikt og viser resultater. Jeg ga desverre ikke alt jeg kunne, men mistet alikevel 14-15 kilo der.

 

 

Anbefales.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_M_*

Det ser ut som du har fått mange gode råd.

 

Men Vær forsiktig med knærne hvis du skal jogge, når du har en stor kropsvekt er det fort gjordt å få slitasje på knærne, så unngå å jogge på asfalt og sørg for å ha gode joggesko, da blir det mer gøy å trene også.

 

Jeg har selv gått ned 20 kilo og vet at det er viktig å trene en kombinasjon av styrke og kondisjon.

 

I begynnelsen vil du kanskje gå litt opp ettersom muskler veier mer enn fett, men etterhvert hvis du klarer å passe på å holde kostholdet sunt og inntaket av spesielt kalorier og min persomlige mening også karbohydrater nede, så vil du merke at kroppen begynner å forbrenne fettet.

 

Mine tips er:

 

Kutt ut all brus og godteri! Da er det mye lettere å holde kontroll på hvor mye man får i seg av det...altså ingenting!

 

Tren: Hvis du trener om morgenen før frokost kun en liten økt, kanskje kun 15 min der du får veldig høy puls. I tillegg må du legge inn en fast treningsøkt på ettermiddagen minimum 3 ganger i uken.

 

Tren styrke og kondisjon.

 

Øk treningsmengden og intensiteten ettersom formen blir bedre (husk å være forsiktig med knærne før du har mistet noen kilo).

 

Spis tunfisk og all annen fisk. Tomater, appelsiner, vann, appelsinjuice, egg,røkt laks, kyllinfilet, er blandt mine favoritter.

 

En kopp espresso eller annen sterk kaffe har også hjulpet meg.

 

Jeg spiste lite brød, pasta, poteter og ris.

 

Kjenn at du blir litt sulten før du spiser, men unngå å bli skrubbsulten.

 

Ikke spis deg stapp mett, men stopp å spise mens du kjenner at du fortsatt er litt sulten.

Lenke til kommentar
noen her har nevnt katolyse.no, her bør du gå inn og ta en kikk. Personlig tok jeg av ca 30KG på 2måneder.

 

i hovedtrekk betyr det at du kun har i deg 10-20karbohydrat per dag, dvs masse rent kjøtt og grønnsaker og fett og lite poteter, pasta etc.

 

 

Dette funker faktisk, du ser resultat etter dag 2!

 

 

Det du driver med er jo direkte farlig!

 

I) 30kg på 2 månder er ikke bra for kroppen

 

II) 10-20 karbohydrater pr dag :blink: Hvordan i helvete skal du klare deg gjennom en dag?

 

III) Å "bare" spise kjøtt er hvertfall ikke bra for helsen, kosthold være variert.

 

IV) Dette er galskap på høyt nivå

 

 

Anbefaler trådstarter å avstå fra dette, det er ikke sunt for kroppen selv om du skulle ta av noen kilo.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...