Gå til innhold

Norske sider/forum om spillprogrammering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, lette litt til selv, men fant ikke så mange. Gamer.no har et lite delforum.

Ellers er det visst det meste på engelsk. Hvis det er til hjelp for noen andre, virker også http://gpwiki.org ganske bra.

Gamedev har jeg forresten vært inne på ja.

Skrevet

jeg bruker translate.google.com en del når jeg leser engelske guider etc. blir ikke helt det samme som om det var skrevet på norsk, men er et ganske greit hjelpemiddel til tider.

Skrevet

All programmering foregår på engelsk -- selv her i Norge. Programmering uten engelsk går ikke.

Bruk heller resurser på Internet som hjelper deg å forstå engelsken bedre. Ordbøker o.l..

Skrevet

Leser engelsk relativt smertefritt, det er ikke programmering uten engelsk jeg er ute etter, men jeg lurte i hovedsak på om det finnes noe norsk spillprogrammeringsmiljø, og i så fall hvilke forum disse spillprogrammererne raver rundt på.

Det er ikke så farlig, skal nok klare meg med tigsource og gamedev.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)
Leser engelsk relativt smertefritt, det er ikke programmering uten engelsk jeg er ute etter, men jeg lurte i hovedsak på om det finnes noe norsk spillprogrammeringsmiljø, og i så fall hvilke forum disse spillprogrammererne raver rundt på.

Det er ikke så farlig, skal nok klare meg med tigsource og gamedev.

Noe sånt har jeg selv etterlyst. Engelsk er ikke noe problem, men det hadde jo vært fint å vite det dersom det finnes et norsk "community" for hobby-spillutviklere. Hvis ikke burde jo noen startet noe slikt. Tviler ikke på at det er grunnlag for det. :]

Endret av Arti-Ravnos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...