Gå til innhold

Album som lagrer tags i bilde e.l.


Anbefalte innlegg

Finnes det et program/system for organisering av bilder, tenker da på tagging, som kan brukes fra flere maskiner samtidig?

 

Jeg har en server hvor jeg lagrer alle bildene på. Dette gjøres normalt fra min arbeidsstasjon (PC på kontoret). Men når jeg vil vise/presentere bildene i stuen på TV, evt. laptop, så kunne jeg tenkt meg å kunne sortert etter de samme taggene.

 

Har brukt Adobe Album men synes det er litt tungvindt, samt at tag informasjonen er kun tilgjengelig i det programmet på den PC'en. Etter en uventet feil i Adobe Album måtte jeg reinstallere og alle timene med tagging måtte gjøres på nytt.

 

Jeg ser for meg et system der infoen kanskje blir lagret i selve billedfilen. På den måten er det uavhenging hvilken PC bildene åpnes. Evt. at tag infoen blir lagret i en universell database linket mot filnavnet (ikke stien slik som i Adobe Album, det blir noe hark hvis en flytter/renamer en mappe).

 

Finnes det et slikt program/system?

Hvis ikke får jeg se om jeg kan få laget det selv, men er redd jeg ikke får bildevisning og filtrereing til å gå raskt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...