Gå til innhold

Varmeproblem med lenovo n500


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har et lite varmeproblem med min Lenovo N500 (har den versjonen med 9300 Nvidia GO).

Når jeg skal fyre opp battlefield 2, som blir spilt mest her i gården, ser jeg på temperaturen i prossesorkjernen og skjermkort gå opp til 100C, noe som fører til at maskinen kutter strøm og alt for å forhindre at noe går i stykker. Lurer på om noen har noen tips til å kjøle ned maskinen eller om det er noe spesielt man må gjøre for at ikke maskinen skal i teorien kunne koke vann når jeg spiller battlefield 2? ^^

 

Som ekstra informasjon ligger det ingenting foran varmeutslippsportene til laptopen og vanlig temperatur i desktop ligger på 70C.

 

mvh ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Prøvd å rense den for støv?

 

Den er kun et par mnd. gammel så ser ikke at dette er nødvendig ennå.

 

 

Har akkuratt samme problem med min lenovo n500. Den er på service for andre gang. Vet du om viften går på 100% når den skrur seg av? I så fall har Lenovo/nvidia et stort problem om dette gjelder alle modellene med Geforce 9300.

 

Aldri hørt den gå noe fortere enn rett før den skrur seg av, så det må jo nesten være 100% viftebruk.

 

Jeg har prøvd en nødløsning ved å skru av dekslene under pcen, og sette noe under den, så den har litt luftgjennomstrømning under selve pcen, men problemet vedvarer. Jeg ser at pcen kutter mellom 105-110C. Fryktelig ergelig problem dette. Hadde håpet det var en lett vei ut av problemet.

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...