Gå til innhold

BK: Tou Scene Stavanger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ventet lenge på at noen fra BK skulle "oppdage" dette motivet. Jeg har selv hatt det i bakhodet som mulig location i lang tid, spesielt i solnedgang, men det har tradisjonelt sett ikke vert storhaugs koseligste avkrok på kveldstid.. (Det har blitt bedre de siste årene.) Baksiden av bygget, sett fra sjøsiden, tar seg svært godt ut nær solnedgang.

 

Når det gjelder bildene synes jeg de er helt O.K. Jeg synes ikke bygget gjør seg like bra i dagslys som i skumring eller på kveldstid, og inntrykket av en svunnen tid forsvinner litt når det er blitt komponert inn moderne biler og nye bygninger og skilt. Om det er gjort bevist for å skape en kontrast mellom nytt og gammelt synes jeg det blir litt for tilfeldig og lite bevist. Jeg liker nok det første bildet best, her sitter komposisjonen fint og eksponeringen er teknisk god, men jeg ville nok foretrukket en annen vinkel for nevnt tidligere. Ta med en kompis eller to og et stativ og besøk bygget i de sene kveldstimer så tror jeg inntrykket blir noe helt annet.

Lenke til kommentar

Du har en fantastisk location her. Men bildene er labre. Du har mange detaljer og farger som du kan gå tettere inn på. Ikke bare gå nedover gata og knipse der du står. De blir for rotete, for mange elementer og det ser ut som om du ikke har tenkt på komposisjon i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Du har en fantastisk location her. Men bildene er labre. Du har mange detaljer og farger som du kan gå tettere inn på. Ikke bare gå nedover gata og knipse der du står. De blir for rotete, for mange elementer og det ser ut som om du ikke har tenkt på komposisjon i det hele tatt.

Både enig og uenig med Aa1. Bilde 2 og 3 har jeg "tenkt" på komposisjonen (om det er en bra komposisjon er en annen sak). Bilde 1 kunne ha vært komponert annerledes, men utgangspunktet er et "oversiktsbilde" og da blir det mye rot. Forslag på hvordan et oversiktsbilde kan komponeres mottas med stor takk. (jeg ser nå at jeg kunne ha gått litt til venster og ned på kne og fokusert på veggen i huset til venstre og latt bygget bak være ute av fokus...).

 

"Detalj" bilder av tagging osv. prøvde jeg også, men de endte opp mer som snapshot av tagging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...