Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor ofte mener dere er rimelig..?


Anbefalte innlegg

Har ikke lest gjennom hele forumet så kan godte hende dette har vært ett tema tidligere..Men det jeg lurer på er bare hvor ofte det er "vanlig" å ha sex i et forhold..?

Vet det ikke er noe standardmål eller fasit svar som nødvendigvis er riktig, men lurer bare på hva dere andre mener er rimelig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mann18

Vet ikke hva som er vanlig... Jeg og samboeren min har sex nesten hver dag. Når hun har mensen er det mye sjeldnere (kanskje bare èn gang hele den uken). Noen ganger går det to eller tre dager imellom...

Lenke til kommentar
Gjest gutt 21

Varierer jo veldig, men personlig mener jeg man bør ha 3- 4 ganger i uka..Kommer jo klart på om man ser hvarandre hver dag osv. og noen uker blir det jo mer og noen mindre.

Dama synes jeg maser mye om sex og at jeg har større behov enn andre. Jeg er veldig glad i sex om kvelden før vi skal sove, men hun mener det er langt fra rimelig å skulle ha sex hver kveld så det skjer kanskje 1-2 ganger i uka. Hun er heller ikke glad i sex om morgenen og om dagen skjer det nesten aldri.

Lenke til kommentar

Takk for innspill!

Vet at det sikkert ikke er noe godt svar på dette spørsmålet og er kun ute etter subjektive meninger. Føler bare at jeg maser en del på dama og vil bare vite om jeg setter urimelige krav eller har unormalt stort behov.

 

Nå har vi sex kanskje et par ganger i uka. Bor ikke sammen så ser henne riktignok ikke hver dag. Er vel kanksje derfor jeg blir litt ekstra masete når vi er sammen fordi jeg vet det kan bli en stund til neste gang..

Lenke til kommentar

Hvis du skal følge statistikk så vil nok det "vanlige" være ganske lavt. Husker ikke hvor ofte, men husker jeg riktig så vareri hvertfall et gj. snittlig ligg i 6 minutter.

 

Men hvor ofte mener jeg at det er rimelig å ha sex? Tre ganger om dagen er et greit tall.

Lenke til kommentar

Trådstarter:

 

Nå vet jeg ikke bakgrunnen for at du stiller dette spørsmålet, men hvis det er fordi du er i et forhold hvor antallet er et problem (du eller din partner mener det er for lite / for mye) så hjelper det ingen ting å høre etter hva som er normalt.

 

Folk er forskjellige. Så uansett om det er normalt å kun ha sex en gang om dagen, og partneren din syntes at det er for mye, så er det ikke riktig å presse den opp til det antallet fordi det er "forventet". Har hun/han lav sexdrive så er det slik personen er. Man kan gjerne prøve å øke det, men respekter hvordan din partner er som person.

 

Det samme gjelder også en motsatt situasjon selvfølgelig.

 

Selv har jeg en høy sexdrive, og kunne gjerne holdt på 8 ganger om dagen. Men jeg vet at ikke alle er slik, og respekterer det. Forventer like mye tilbake. At ingen skal klage på min sex drive fordi i følge statistikk/venner er det normalt å ha det mye mindre.

 

Hvis det kun er for nysgjerrighetens skyld: happy hunting! ;)

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Viking_*

Alt er relativt. Ser på meg selv som veldig aktiv sexuelt. Kanskje mer enn dama mi. Før jeg ble i et fast forhold, eller rettere sagt: i mitt siste vedvarende forhold, var det vanlig med sex morgen og kveld, kanskje midt på dagen når anledingen var der. Mitt siste forhold har vart i mange år nå. I starten hadde vi sex omtrent hele tiden. Kanskje for mye til og med? Barn og barn og barn ble født, noe som forårsaket naturlige avbrudd. Konklusjonen min blir at all se er deilig både for deg og partneren. Du merker fort hvis du selv ligger "etter", det vil si: at du vil ha sex færre ganger enn din kvinnelige partner. Det som er sexuelt og pirrende: er hver dag du ser på partneren din og får litt sånne rare følelser i magen. Fortell henne det gjerne. Det pirrer. Sex er så mye mer enn bare det "kjedelige" samleiet. Det er bare det jeg vil ha fram som et poeng her.

Lenke til kommentar
Trådstarter:

 

Nå vet jeg ikke bakgrunnen for at du stiller dette spørsmålet, men hvis det er fordi du er i et forhold hvor antallet er et problem (du eller din partner mener det er for lite / for mye) så hjelper det ingen ting å høre etter hva som er normalt.

 

Folk er forskjellige. Så uansett om det er normalt å kun ha sex en gang om dagen, og partneren din syntes at det er for mye, så er det ikke riktig å presse den opp til det antallet fordi det er "forventet". Har hun/han lav sexdrive så er det slik personen er. Man kan gjerne prøve å øke det, men respekter hvordan din partner er som person.

 

Det samme gjelder også en motsatt situasjon selvfølgelig.

 

Selv har jeg en høy sexdrive, og kunne gjerne holdt på 8 ganger om dagen. Men jeg vet at ikke alle er slik, og respekterer det. Forventer like mye tilbake. At ingen skal klage på min sex drive fordi i følge statistikk/venner er det normalt å ha det mye mindre.

 

Hvis det kun er for nysgjerrighetens skyld: happy hunting! ;)

Veldig mye fornuftig her!

Var vel egentlig mest for nyskjerrighetens skyld jeg startet tråden. For å høre andre likesinnede sine meninger ;)

Det du sier om at man ikke skal presse antallet opp eller ned i forhold til forventet standard er et godt poeng. Er jo alltid fristende å argumentere med at "alle andre" har så mye sex og derfor må vi også det. Men ville jo ikke gjrot dette ettersom jeg respekterer at folk er ulike.

 

I forholdet jeg er i nå har vi ulike meninger om hva som er mye og lite, men prøver på en måte å møtes på halvveien. Det ender jo med at dama strekker seg litt i forhold til egne ønsker noen ganger og at jeg gjør det samme for henne.

Lenke til kommentar
Alt er relativt. Ser på meg selv som veldig aktiv sexuelt. Kanskje mer enn dama mi. Før jeg ble i et fast forhold, eller rettere sagt: i mitt siste vedvarende forhold, var det vanlig med sex morgen og kveld, kanskje midt på dagen når anledingen var der. Mitt siste forhold har vart i mange år nå. I starten hadde vi sex omtrent hele tiden. Kanskje for mye til og med? Barn og barn og barn ble født, noe som forårsaket naturlige avbrudd. Konklusjonen min blir at all se er deilig både for deg og partneren. Du merker fort hvis du selv ligger "etter", det vil si: at du vil ha sex færre ganger enn din kvinnelige partner. Det som er sexuelt og pirrende: er hver dag du ser på partneren din og får litt sånne rare følelser i magen. Fortell henne det gjerne. Det pirrer. Sex er så mye mer enn bare det "kjedelige" samleiet. Det er bare det jeg vil ha fram som et poeng her.

Godt poeng!

 

Opplever i likhet med deg at sexaktiviteten er høyere i starten av forhold, og at det dertetter dabber litt av. Det er vel naturlig, men det gjelder å beholde spenningen som du skriver ved for eksempel å finne de sidene ved dama som er sexuelle og pirrende og fortelle henne om det. Tror dette gir selvtillit som igjen kan øke sexlysten og bevare tiltrekningen.

 

For meg kan det noen ganger være nok å skape litt seksuell spenning i hverdagen uten å nødvendigvis måtte ha sex. Får da tilfredsstilt litt av det behovet og den såkalte sexdriven jeg har.. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...