Gå til innhold

Problemer med bilder som ikke vises!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skulle hjelpe min mor med å legge over bilder med kameraet Nikon P80. Det er et ultrazoom kamera. Jeg hadde et minnekort med USB, som jeg satte inn i PCen. Så brukte jeg Nikon Transfer til å legge bildene inn på PCen. Deretter flyttet jeg dem fra Delte dokumenter til Mine Bilder. Egentlig gikk det ikke å kopiere ett bilde, så jeg klippet ut hele mappen og la den inn. Da gikk det.

Så kom det store sjokket. Jeg åpnet bildene på Mine Bilder, men det var bare +-20 bilder som viste seg, av rundt 168 bilder. De andre filene ligger der, alle med omtrent 2,5 mb størrelse. Men når jeg trykker på dem står det at forhåndsvisning ikke er tilgjenelig. Det går heller ikke ann å kopiere eller klippe dem ut.

 

Noen som har et knep som får fram bildene?

Veldig synd hvis jeg har gjort slik at bildene til min mor er vekke....

 

Hilsen fra en bekymret Cookie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår jeg det riktit at du har:

Brukt en minnekortleser som du har plassert minnekortet i?

Og så benyttet Nikons tranfer program for å flytte bildefilene?

 

Når du benytter minnekortleser anbefales det å bruke vanlig Explorer til å flytte bildefilene. Dette er det tryggeste og stødigste (og er helt uavhengig av transferprogram [Nikon, Canon etc]).

 

Er du sikker på ar minnekortleseren støtter minnekortet som er benyttet [sD/SDHC]?

Lenke til kommentar

Jeg satte det rett i PCen fordi jeg har minnekort som har"innebygget" USB tilkobling.

 

Det jeg egentlig spør om er;

Hvordan kan jeg få fram bilder som ikke vil vise seg, når filene ligger der?

de er på en måte låst, kan ikke kopieres eller flyttes. '

 

Og ja, originalene ble automatisk slettet fra minnekortet.

Lenke til kommentar
Jeg satte det rett i PCen fordi jeg har minnekort som har"innebygget" USB tilkobling.

Og støttter denne SDHC (Hvis minnebrikken er SDHC)?

 

Hvordan kan jeg få fram bilder som ikke vil vise seg, når filene ligger der?

de er på en måte låst, kan ikke kopieres eller flyttes. '

Det er ikke sikkert bildene er kommet over, myulig det bare er reservert plass (størrelse og navn).

 

Og ja, originalene ble automatisk slettet fra minnekortet.

Hvis du ikke har benyttet muinnebrikken til å ta nye bilder kan du fortsatt redde bildene med hjelp av programmer for dette (gratisutgaver finnes - søk på forumet). Forøvrigt beskriver du en av problemstillingene til ikke å benytte Windows Explorer til å flytte bilder. Minnekortet i en minnekortleser vil fra datamaskinens side oppføre seg som en hvilken_som_helst ekstern harddisk. Dermed har du full kontroll.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg skulle hjelpe min mor med å legge over bilder med kameraet Nikon P80. Det er et ultrazoom kamera. Jeg hadde et minnekort med USB, som jeg satte inn i PCen. Så brukte jeg Nikon Transfer til å legge bildene inn på PCen. Deretter flyttet jeg dem fra Delte dokumenter til Mine Bilder. Egentlig gikk det ikke å kopiere ett bilde, så jeg klippet ut hele mappen og la den inn. Da gikk det.

Så kom det store sjokket. Jeg åpnet bildene på Mine Bilder, men det var bare +-20 bilder som viste seg, av rundt 168 bilder. De andre filene ligger der, alle med omtrent 2,5 mb størrelse. Men når jeg trykker på dem står det at forhåndsvisning ikke er tilgjenelig. Det går heller ikke ann å kopiere eller klippe dem ut.

 

Noen som har et knep som får fram bildene?

Veldig synd hvis jeg har gjort slik at bildene til min mor er vekke....

 

Hilsen fra en bekymret Cookie

 

Om jeg skjønner deg riktig her ligger det filer som du ikke får åpnet der.

Prøv og bruk ett bildebehandlings program feks Photoshop eller Gimp.

Disse programmene kjenner lettere igjen bildefiler og åpner mange flere bildefiler.

 

Håper det hjalp.

Endret av DjDarkDragon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...