Gå til innhold

Ny mp3 spiller med 30GB minst


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Det har seg slik at jeg har tenkt til å bytte ut min gamle sony NWZ-A826 med noe som har bedre plass. Jeg har hvert veldig fornøyd med denne spilleren men etter som biblioteket mitt med sanger vokser så må denne byttes ut.

 

Mine krav til mp3 spiller

 

- Bra lyd (Minst like bra som i den forrige, brukte da AKG 518DJ på sony NWZ-A826)

- Minst 30 GB

- Batteritiden må minst være 10 timer med musikk (Ikke så veldig viktig)

- Ikke så altfor stor (Størrelse på spilleren)

 

Takker for svar! :)

Endret av Baby B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyd og lyd.

 

Ærlig talt så vet jeg ikke.

 

Men du kan sikkert finne forskjeller, men med rockbox så får du en rimelig bra equalizer.

 

Du finner sikkert noe på prisguiden ;)

 

Om du ennå er interessert i rockbox så kan du gå på nettsia deres å se hvilke modeller som støttes.

 

/espen

Lenke til kommentar
Lyd og lyd.

 

Ærlig talt så vet jeg ikke.

 

Men du kan sikkert finne forskjeller, men med rockbox så får du en rimelig bra equalizer.

 

Du finner sikkert noe på prisguiden ;)

 

Om du ennå er interessert i rockbox så kan du gå på nettsia deres å se hvilke modeller som støttes.

 

/espen

Anbefaler du rockbox? Kan man lage spillelister med spilleren da? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

nano med rockbox er kanskje det dummeste forslaget jeg har hørt. For det første er det ingen nanoer med mer enn 16gb, og for det andre spiller det ingen rolle da rockbox bare er støttet av første generasjons nano fra 2005 med maks 4GB.

 

Flaskehalsen her er spillelistekravet. Veldig få spillere lar deg lage spillelister på spilleren. Noen har støtte for såkalte go-lists, men disse er ikke permanente. Eneste spilleren jeg kommer på i farten med go lists som kommer noe i nærheten av resten av kravene er sansa fuze, som med 16gb microsdhc kort kommer opp i 24GB. tror dog det ville blitt en nedtur motfor sonyspilleren, ikke pga lydkvalitet men heller pga ræva skjerm og knototo navigering.

 

Cowon D2 ville vært anbefalingen min om spillelister ikke hadde vært et krav, men med den er spillelistelaging knotete selv med PC. Du får den med opp til 48GB dog, flashminne, 16GB innebygd pluss SDHC kort.

Lenke til kommentar
nano med rockbox er kanskje det dummeste forslaget jeg har hørt. For det første er det ingen nanoer med mer enn 16gb, og for det andre spiller det ingen rolle da rockbox bare er støttet av første generasjons nano fra 2005 med maks 4GB.

 

Flaskehalsen her er spillelistekravet. Veldig få spillere lar deg lage spillelister på spilleren. Noen har støtte for såkalte go-lists, men disse er ikke permanente. Eneste spilleren jeg kommer på i farten med go lists som kommer noe i nærheten av resten av kravene er sansa fuze, som med 16gb microsdhc kort kommer opp i 24GB. tror dog det ville blitt en nedtur motfor sonyspilleren, ikke pga lydkvalitet men heller pga ræva skjerm og knototo navigering.

 

Cowon D2 ville vært anbefalingen min om spillelister ikke hadde vært et krav, men med den er spillelistelaging knotete selv med PC. Du får den med opp til 48GB dog, flashminne, 16GB innebygd pluss SDHC kort.

Okei, men jeg kan klare meg uten spillelister ;)

Lenke til kommentar
nano med rockbox er kanskje det dummeste forslaget jeg har hørt. For det første er det ingen nanoer med mer enn 16gb, og for det andre spiller det ingen rolle da rockbox bare er støttet av første generasjons nano fra 2005 med maks 4GB.

 

Flaskehalsen her er spillelistekravet. Veldig få spillere lar deg lage spillelister på spilleren. Noen har støtte for såkalte go-lists, men disse er ikke permanente. Eneste spilleren jeg kommer på i farten med go lists som kommer noe i nærheten av resten av kravene er sansa fuze, som med 16gb microsdhc kort kommer opp i 24GB. tror dog det ville blitt en nedtur motfor sonyspilleren, ikke pga lydkvalitet men heller pga ræva skjerm og knototo navigering.

 

Cowon D2 ville vært anbefalingen min om spillelister ikke hadde vært et krav, men med den er spillelistelaging knotete selv med PC. Du får den med opp til 48GB dog, flashminne, 16GB innebygd pluss SDHC kort.

Vet du om noen steder hvor man kan få kjøpt 32 GB minnekort billig? (Kan godt være fra utlandet så lenge det er en trygg side)

Lenke til kommentar

Men en siste ting angående COWON D2. Jeg har søkt litt rundt og lest masse forskjellige ting om at "nå kommer den snart til å støtte 16GB kort osv". Så da lurer jeg på om det har kommet støtte for 32GB? :)

Endret av Baby B
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

SDHC er SDHC. Spiller ingen rolle om det er 4GB eller 32GB, standarden er den samme. Eneste du må tenke på er filbegrensningen, tror det er maks 4000 filer per minneenhet - dvs 4000 for innebygd minne og 4000 for minnekort. Mulig de har økt den med oppdateringer i det siste. 4000 vil si at et 32GB minnekort vil måtte ha filer på gjennomsnittlig 8MB for å fylle opp kortet. Om du bruker id3 sortering kan du bare stappe de største filene samt video på minnekort og resten på internminnet, men blir litt mer kronglete om du sorterer etter mapper og filnavn

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
SDHC er SDHC. Spiller ingen rolle om det er 4GB eller 32GB, standarden er den samme. Eneste du må tenke på er filbegrensningen, tror det er maks 4000 filer per minneenhet - dvs 4000 for innebygd minne og 4000 for minnekort. Mulig de har økt den med oppdateringer i det siste. 4000 vil si at et 32GB minnekort vil måtte ha filer på gjennomsnittlig 8MB for å fylle opp kortet. Om du bruker id3 sortering kan du bare stappe de største filene samt video på minnekort og resten på internminnet, men blir litt mer kronglete om du sorterer etter mapper og filnavn

Hvorfor lagde dem en filbegrensningen? x) Er det ingen mulighet å fjerne det på? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...