Gå til innhold

µtorrent kveler surfing i Firefox


Anbefalte innlegg

Hei

 

Installerte µtorrent nylig etter å ha brukt bitTornado i lang tid.

Ønsker å bruke µtorrent pga det er mer oversiktlig og brukervennlig, så en løsning hadde vært flott :)

 

Problemet er at når µtorrent kjører blir surfing på nett med Firefox et mareritt. Sider loader ikke eller tar evigheter å laste inn. (Selv om ingen torrents i det hele tatt er aktive)

 

Hadde ikke dette problemet med BitTornado.

 

Har åpnet porter og redusert connections uten å lykkes.

 

noen med andre forslag til hva som kan være problemet?

 

Lyse 10/10mbit

Belkin trådløs router

µtorrent v1.8.2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første jeg tenkte på her var selvfølgelig at du hadde noen aktive torrenter som lastet ned, men siden du sier de er deaktivert kan jeg ikke helt skjønne det...

 

10/10mbit linje bør jo klare en aktiv torrent og fortsatt hatt litt igjen til å surfe på nettet.

 

Prøvd med en annen nettleser?

Sjekket "utvidelser" i FireFox? Vet noen programmer legger til små utvidelser, men da får du normalt informasjon om dette når FireFox startes etter installasjonen

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Har testet med Firefox og I.E, får samme problem med begge nettleserene. Når det gjelder utvidelser i Firefox finner jeg ingen som er relevante til problemet.

 

Ser ingen grunn til at µtorrent skal kvele 10mbiten. Var aldri et problem med bitTornado selv om 10 ferdige torrents sto til seeding.

 

En ting jeg kom på som er forskjellig med programma er at til BitTornado hadde jeg 10 åpne porter. Vær torrent fikk sin egen port, mens til µtorrent kan det bare åpnes en valgfri port.

Lenke til kommentar

Hvilket antivirusprogram er det du kjører?

 

Jeg hadde selv dette problemet med NOD32 og torrentnedlasting. Det viste seg at NOD32 sjekket all trafikk som gikk gjennom torrentklienten. Ved å fjerne utorrent fra listen over programmer som NOD32 skulle sjekke, så var problemet løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...