Gå til innhold

Redigere HD-Video - Ytelsesproblemer (Sony Vegas)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En helt "ren" HD-Videofil hakker med 6fps under avspilling i Vegas. Dette finner jeg veldig merkelig da maskinen min fint spiller av HD-Video ellers med et CPU forbruk på rundt 20%.

 

Dette kan da ikke være normalt!?

 

Specs:

Windows XP

Core2Duo E6300 @ 3.01GHz

Corsair 4096MB PC6400 @ 860MHz (Jaja, kun 3GB utnyttes)

Asus P8B-E Plus

HIS 4870 Fan 1GB @ 785MHz/975MHz

3xSG .8 250GB RAID5

1xSG .10 500GB

1xSG .11 1.5TB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

En helt "ren" HD-Videofil hakker med 6fps under avspilling i Vegas. Dette finner jeg veldig merkelig da maskinen min fint spiller av HD-Video ellers med et CPU forbruk på rundt 20%.

 

Dette kan da ikke være normalt!?

 

Specs:

Windows XP

Core2Duo E6300 @ 3.01GHz

Corsair 4096MB PC6400 @ 860MHz (Jaja, kun 3GB utnyttes)

Asus P8B-E Plus

HIS 4870 Fan 1GB @ 785MHz/975MHz

3xSG .8 250GB RAID5

1xSG .10 500GB

1xSG .11 1.5TB

 

Dersom det er AVCHD komprimert materiale du prøver å se, så er det klart det vil være forskjell i forhold til å se "vanlig" HD-materiale.

Husker å ha lest en plass at det er vanskelig å håndtere AVCHD med mindre du kjører quadprosessor og 64bits vista.

Men snakker ikke av erfaring desverre.

Lenke til kommentar

Hvilken versjon har du av Sony Vegas?

Hvilket videokamera?

Hvilken oppløsning i mps?

Hva er format på input fil når det skal inn i Vegas?

 

Merk at Sony Vegas 8 og Sony Vegas 9 Home edtion og platinum edition ikke garanterer støtte for AVCHD dersom det ikke er et Sony kamera.

AVHCD skal visst være støttet for alle kameraer i Sony Vegas 9 Pro som kommer i mai.

Lenke til kommentar

Hei, beklager sent svar, så ikke at du hadde svart :)

 

Jeg kjører Vegas Pro 8.0

Aner ikke hva slags videokamera da det ikke er jeg som har filmet materialet.

Oppløsningen på klippene er 1920x1080

Filendelsen på klippene er .mp4

 

Ble du noe klokere? :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg sliter med omtrent det samme. Materialet er tatt opp på et Canon HG20 i 1920x1080x50i.

Bruker trial av Sony Vegas Platinum 9, og preview hakker mye uansett kvalitetsinnstilling. I Media Player Classic funker alt fint, da ligger CPU på ca 30%.

 

System:

Intel Core 2 Quad Q9550

6GB RAM

GeForce 9800GT

XP Pro x64

 

Håper noen vet råd :)

Lenke til kommentar

Har dere prøvd øke tilgangen på dynamisk ram?

Åpne Sony vegas.

Gå på options->preferences->video.

Sett allokering av ram til høyere enn det den er.

Jeg har min på 128 mb, men har ikke noe problem med å spille av dersom jeg setter den på 10mb heller.

 

Er likevel verdt et forsøk.

 

Edit: Jeg kjører selv trial på Sony Vegas 9 Platinum og alle videoene kjøres i *.mts

Sysyem:

Intel i7 920 2,66ghz(quad)

ATI 3650 256mb HD

6gb DDR3

 

Har subscore 4,7 på WEI

Endret av unified86
Lenke til kommentar

Har satt den til 1024 (max), men det hjelper ikke. Video som har vært spilt av før går passe greit, alt annet hakker forferdelig. Slitsomt at dette ikke funker på relativt ny maskinvare, for på MacBook'en min (som har lavere specs) er det smooth som fløyel...

Lenke til kommentar

Sorry for å vekke en halvgammel tråd...

 

 

Trykk på shift mens du velger innstillinger i menyen. Da får du opp en side med uendelig mange valgmuligheter og tweaks.

 

Der velger du "Use (multi/quad) core for preview." (eller noe lignende)

 

Prøv om dette virker. Dette er ikke anbefalt av Sony, men alle som prøver, inkl. meg, har ikke funnet noen problemer ennå.

 

(Fungerer både på Vegas Pro og amatørversjonen).

 

PS: Tilbakemeldinger fra andre brukere viser at mange får en stoooor ytelsesøkning på previews.

Endret av schnix
Lenke til kommentar
Hei!

 

En helt "ren" HD-Videofil hakker med 6fps under avspilling i Vegas. Dette finner jeg veldig merkelig da maskinen min fint spiller av HD-Video ellers med et CPU forbruk på rundt 20%.

 

Dette kan da ikke være normalt!?

 

Specs:

Windows XP

Core2Duo E6300 @ 3.01GHz

Corsair 4096MB PC6400 @ 860MHz (Jaja, kun 3GB utnyttes)

Asus P8B-E Plus

HIS 4870 Fan 1GB @ 785MHz/975MHz

3xSG .8 250GB RAID5

1xSG .10 500GB

1xSG .11 1.5TB

 

Bruker sony vegas pro 8 c selv, jeg pleier da å redigere i m2ts format som er ukomprimert HD format. selv kjører jeg formatene mine i 30 fps jeg merker av og til at det kan "hakke"når jeg ser på filmen da kan det lønne seg å skru ned prewiev oppløsningen i sony vegas. personligt så kjører jeg: good; full eller half. pc du benytter deg av ser ut som den er bedre enn min lapptop acer 5737z uten at jeg skal si det helt konkret. så tror ikke det skal være problemet. prøv å stille ned oppløsningen på prewiev men la den stå som vanligt på prosjekt innstilingene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...