Gå til innhold

Pusse opp båten før salg? Mer verdt?


Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Hei!

Jeg har en 84 modell With 1500 Dromedille med 50 hester mariner 94 modell.

Båten ser ikke helt stelt ut, men funker bra! samme med motoren. Noen strøk med maling, lakk og bunnstoff, fikse litt skader i glassfiberen + vask osv ville sikkert gjort seg, men vil jeg få noe serlig mer for den?

Hva er denne verdt slik som den er mot hvis jeg fikser den?

Ser folk mye på utseendet når de kjøper båt? har aldrig kjøpt båt før, bare arvet, som denne.

Takker :)

Endret av member-63169
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å selge en shinet båt fremfor en som er litt sliten er stor. Når folk skal kjøpe båt hopper de over de som ser litt slitne, hvis prisen ikke er overaskende lav vel og merke. De finner de eksemplarene som det ikke trengs å gjøre så mye på.

 

Å pusse opp vil opprettholde verdien av båten, og hvis du lar båten bli litt småslitt vil de sannsynligvis prute mye mer på prisen enn hva de egentlig ikke ville ha gjort.

 

Kort sagt; det er verdt å pusse opp båten. Det tar ikke mange timene på en såpass liten båt som with dromedille. Og det vil bli en veldig god timepris for deg!

 

Vanskelig å bedømme pris uten bilder :)

Lenke til kommentar

Jeg vil si meg ganske enig med Monstah, men vil også legge til at det er ikke alltid verdien går opp. Det blir bare lettere å selge båten. Folk som kjøper båter nå rett før sessongen er vell helst interessert i en båt som er klar for å kjøres, noe som de slipper å jobbe noe særlig med før de skal ut på tur.

Lenke til kommentar

Det var ikke pekt som rettende mot deg heller, bare tilleggsinfo til trådstarter :)

 

Men til trådstarter, hvis du tenker på den dagen du skal kjøpe båt (hvis det skjer), og det står mellom to identiske båter, bare den ene ser mer velholdt osv. Hadde ikke du betalt litt ekstra for den fine båten som var klar for sessongen? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...