Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot Speedfight 2 - hvorfor dyse opp?


Anbefalte innlegg

Har en Peugeot Speedfight 2, og jeg har gjort noen enkle justeringer som og ta ut ei skive i variator, og kjøpt et nytt eksosanlegg. Mange sier jeg bør dyse opp, men hvorfor?

 

Jeg synes farten på scooteren er helt fin, så er det noen spesielle grunner, bortsett fra farten at jeg bør dyse opp?

 

 

Takker for alle svar :)

Endret av WoRkinG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du sier du har kjøpt eksos anlegg. er dette et trim/effektanlegg? vis det er det må du dyse opp ellers kan den skjære seg ol

 

Har kjøpt et MetraKit effektanlegg ja. Og jeg har også tatt plomber. En jeg kjenner har akkurat gjort det samme som meg på sin speedfight, han har ikke dyset opp. Den scooteren har gått over 10 000 km uten problemer.

 

Er amatør på dette området så jeg må i såfall få noen andre til og skifte dyse. Men hvis jeg skifter dyse, må vel oljeblandinga endres også??

Lenke til kommentar
selv om kammeraten din ikke har dyset opp må du det. dyse kan du kjøpe på mc-deler eller speedoptions eller det lokale mc verkstedet/butikken.

 

Ringte mc butikken, så jeg skulle ta med den dysa som satt i, så skulle de lage hullet litt større:)

 

 

Superenkelt å bytte dyse, bare å bytte ut en "skrue" som sitter under et lokk på forgasseren. Må ha mer olje og ja, drit i pumpa og bland i tanken

 

Klarte og ta av dysa ja, var ikke så vansklig:)

 

 

De sa på verkstedet når jeg ringte at pumpa pumper ut mer olje når det kommer mer bensin, så da er ikke det noe problem heller:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...