Gå til innhold

Vondt i korsryggen etter knebøy


Anbefalte innlegg

For en uke siden trente jeg knebøy, og når jeg våknet opp dagen etter hadde jeg veldig vondt i korsryggen. Gjorde antageligvis øvelsen feil.

 

Nå har jeg fortsatt vondt i korsryggen, så jeg lurer på om det er noen øvelser jeg kan gjøre for å bli bedre i korsryggen? Og når jeg ikke har vondt lenger, noen øvelser for å styrke ryggen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knebøy og markløft stryker ryggen, viss du gjør de riktig ... Anbefaler deg å snakke med noen som kan teknikken bra, og ikke se på youtube filmer. Det funker med youtube også, men det er tryggere å ha en som kan teknikken godt og sier hva du skal gjøre riktig OSV.

Lenke til kommentar
Knebøy og markløft stryker ryggen, viss du gjør de riktig ... Anbefaler deg å snakke med noen som kan teknikken bra, og ikke se på youtube filmer. Det funker med youtube også, men det er tryggere å ha en som kan teknikken godt og sier hva du skal gjøre riktig OSV.

 

 

Stikkordet er lumbarfleksjon, se Squat-RX videoene. Det beste er nok å ta kontakt med en styrkeløftklubb så de kan se på teknikken din.

Lenke til kommentar
Men det skal da ikke være merkelig at man kjenner det i korsryggen etter knebøy? Med mindre det er en skikkelig fæl smerte. Dette kan uansett tyde på for hard trening eller for dårlig oppvarming?

Jeg tror mange er overredd og tar det minste tegn til ubehag som om det var treningsskade for de har hørt så mye stygt om disse fryktelig "farlige" øvelsene. Folk er livredde for ryggen sin, de er redd for at de skal bli ødelagt for livet, så mange tør ikke å trene og hvis de gjør det så klager de på at kroppen viser det minste tegn til at den behøver hvile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...