Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermer blir plutselig svart under spilling

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

de siste dagene har jeg vært plaget av at pcen oppfører seg svært ustabilt. Den kan stå nærmest idle og plutselig får jeg opp meldingen om at skjemermene går i standby (denne meldingen kommer når skjemermene ikke år signal). Samme kan skje midt under spilling. Vifter og alt fortsetter å gå men skjermen er som sagt svart.

Har forsøkt å oppdatere bios som var litt eldre enn optimalt men til liten nytte. Problemet oppstod ikke når pcen ble kjørt i safe mode.

HK: Asus M3A32-MVP-Deluxe

CPU: AMD X2 6000+

GPU: Geforce 8800GT

Jeg er totalt uten anelse for hva dete kan være, men tror ikke det kan være et hw problem da alt funket godt i safe mode, men kan jo ha misforstått

Endret av Conkey
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kjapp test du kan gjøre er å underklokke skjermkortet litt.

Da blir det ikke like varmt og vil fortsatt fungere.

Hvis dette løser problemet så er det noe feil med kjøling eller temperaturstyring på kortet. Det bør da reklameres på til butikken der det er kjøpt.

Det er ingen skjermkort som tar skade av å underklokkes, dette er derfor en meget trygg ting.

Skrevet

Betyr dette at jeg kan anta at det er skjermkortet som er problemet her og ikke hk/software? Har snust på ny GPU, og det er jo lettere å kjøpe nytt når det man har "tar kvelden"... :whistle:

Skrevet
Betyr dette at jeg kan anta at det er skjermkortet som er problemet her og ikke hk/software? Har snust på ny GPU, og det er jo lettere å kjøpe nytt når det man har "tar kvelden"... :whistle:

Jeg hadde en liknende problem. Den gangen var det skjermen som holdt på å ta kvelden. Sjekk også om kabelen til strømforsyningen for skjermen er litt løs.

Skrevet (endret)

Nå åpnet jeg opp og sjekket at strøm etc var koblet som det skulle + at dvi-kablene stod godt i kontakter. Prøvde å spille TF2 som frem til for noen dager siden var null problem. Lyden forsvant sammen med skjermene. Vifter gikk i kabinettet som ellers, men ingen lyd eller bilde.

Skal sjekke om problemene også er i win xp nå. Men dette er gruble gruble for min del..

Edit: har nå kunne spille TF2 i en god halv time uten noen nevneverdige problemer på partisonen med Xp. Antar at problemet skyldes Win 7, men er det ikke litt rart at slike problemer plutselig skal oppstå?

Kanskje Win 7 krever for mye av maskinen min?

Endret av Conkey

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...