Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjømann, vansklig å finne seg dame


Anbefalte innlegg

Ja som sagt så er eg Sjømann. Og eg føler det er ekstremt vanskligt å finne seg en kjæreste! Er jo ikke alle damer som tåler at eg er ute 6 uker om gangen osv. Begynner bare å bli litt frustrert av og til. Eg ville ALDRI ofret sjølivet selv om eg fant meg verdens mest perfekte dame. Er bare blitt litt for sterkt knyttet til sjøen. Det er jo lett å finne seg ei på byen, bare eg nevner sjømann + hvor eg jobber så blir dem jo intresert med en gang. MEN eg har ikkje lyst til å holde på sånn for resten av livet heller. Har lyst på noen å vær glad i!

 

Men det eg lurer på er hva dere damer syns om sjømenn? Gutter kan og komme med innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_pils_*

Jeg er snart ferdig utdannet ved en høgskole. Og begynner å ane tendensene fremover når jeg begynner jobbe på sjøen...

 

Kjenner ikke så mange sjøfolk som ikke er skilt.... Eller opplever at dama er utro hjemme.

Lenke til kommentar

Er en fordel å ikke traske i hverandres hæler dag ut og dag inn =) tror et forhold hvor den ene er borte så lenge/hvor man får tid til å savne hverandre (forutsatt att ingen er utro da), har gode sjanser til å vare lenge. kanskje byen ikke er det rette stedet å møte noen du vil tilbringe resten av livet med?

Lenke til kommentar

For å møte ny personer/mennesker når du er hjemme. Kan du jo finne på en hobby som gjør at du møter nye folk. Da kurs innenfor fotografi kanskje, eller frilufts klubb . Om du ordner deg hund . Bare finn på noen som gjør at du lett vil komme i kontakt med andre mennesker.

 

Min far , bestefar og onkel er/var sjømenn. De holdte alle sammen med sine damer uten om min far. Som er en personlig sak. Men tror det ikke vil være et problem for deg å finne en dame der ute. Men som andre sier ute på byen er nok ikke den riktige arenaen.

Lenke til kommentar
Ja som sagt så er eg Sjømann. Og eg føler det er ekstremt vanskligt å finne seg en kjæreste! Er jo ikke alle damer som tåler at eg er ute 6 uker om gangen osv. Begynner bare å bli litt frustrert av og til. Eg ville ALDRI ofret sjølivet selv om eg fant meg verdens mest perfekte dame. Er bare blitt litt for sterkt knyttet til sjøen. Det er jo lett å finne seg ei på byen, bare eg nevner sjømann + hvor eg jobber så blir dem jo intresert med en gang. MEN eg har ikkje lyst til å holde på sånn for resten av livet heller. Har lyst på noen å vær glad i!

 

Men det eg lurer på er hva dere damer syns om sjømenn? Gutter kan og komme med innspill

Jeg synes det virker utrolig kult å være sjømann. Hvordan blir man det egentlig? Hadde jeg skullet valgt et blue-collar yrke hadde det nok valgt å bli sjømann, men mine styrker ligger i det teoretiske.

 

For å være litt mer on-topic; jeg vil tro at hvis en jente faller for deg og det er tilstrekkelig med følelser i bildet vil hun nok kunne tilpasse seg livsstilen din. Hvorfor ikke gå for å oppfylle den gamle sjømann-stereotypien med en en dame i hver havn?

Lenke til kommentar

Jeg er sjømann (og er ute nå f.t i Saudi Arabia).

Jeg skal innrømme at det ikke var heeelt enkelt å "finne seg dame", men jeg ble nå gift da likevel.. :)

 

I likhet med TS, så er også sjøen det eneste gangbare for meg, og spesielt med dagens turnus er det ingen problem med hverken sosialt liv eller at dama går "årevis" alene hjemme. Hunder har vi også. :)

 

Så jeg sier bare, stå på. Meld deg inn i klubb/forening, du får jo med deg ca halvparten av møtene. ;) Evt finn frem til en (seriøs) sjekkeside. De fleste båter/rederier idag har jo internett ombord, så kommunikasjon er sjelden et problem. (Jeg skriver jo som sagt nå fra Saudi).

Jeg snakker eller skriver med kona flere ganger om dagen, så vi ser ikke problemet med kommunikasjonen. Men hun har jo litt ballast da, både hennes far og onkel var sjømenn.

 

Det er jo også deilig å komme hjem etter en "lang" tur på havet, blir som nyforelsket da vettu.. :D (Og behandlet deretter ;) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...