Gå til innhold

min alt for varme cpu

magga!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en cpu som er alt for varm, 48 +/- ved idle og over 53 +/- ved load.

spesifikasjoner:

p4 2.4 ghz

ZALMAN CNPS-5700D-CU

2 80x80 kabinett vifter, 3000 rpm

chieftech kabinett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke for varmt hvis det er Zalman kjøleren. Går den på fullt eller i silent mode?

Dette er rimelig normalt for denne kjøleren, og det tar ingen skade på CPU´en siden BOxed kjøleren har ganske lik load temp.

Skrevet

den kjører på max, 3000 rpm... det er jo noe varmt med rundt 50 grader, kjenner en venn med samme cpu og han sin ligger på under 50 grader + den er overclocket til 2.8 ghz.

Skrevet

kjølepasta er en fin ting. har du hatt på for mye kan dette også resultere i dårlig varmeoverføring mellom cpu og kjøle ribbe! et tynt lag er det beste, bruk gjerne et kort til å stryke ut et tynt lag.

hvis du bruker hetten på kjøleren slik ocshoot har gjort her: http://www.ocshoot.no/5700d.htm må du passe på at viften på kjøleren og kabinett viften blåser samme vei! :D hvis kabinett viften blåser mot cpu kjøleren flytter du bare varmen tilbake igjen, og det vil vi ikke :(

Skrevet

er litt rart når jeg har venner med samme cpu'er og cpu-kjøler bare de sine er 10 grader kaldere lr mer.... :((

Skrevet

Jeg her en 1,00GHz, og ved spilling er den over 50 grader.

Jeg her en MIST Silent Twin CPU-kjøler, og før kom jg kom bare oppi 42 max ved load!

Takker for svar :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...