Gå til innhold

Oppgradere hjemme-PC: 4-5k

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte jeg skulle bygge en ny PC, ettersom den gamle er, vel gammel! Fikk en kompis til å hjelpe meg med å velge ut litt deler og slike ting, men ønsker alikevel at flere skal ta en liten titt på "oppsettet". Det kan aldri bli for mye hjelp, eller hva?

Før jeg går igang med å poste de utvalgte komponentene, kan jeg jo si litt om hva jeg skal bruke PCen til. Jeg er absolutt ikke noen stor gamer, men skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å kjøre litt COD, FM og litt ymse. Det jeg derimot er opptatt av, er bilderedigering (Photoshop), se på film (Blu-Ray) og generell surfing. Kan også tenkes at jeg vil kjøre FL (Fruity Loops) på den, men det er ikke en førsteprioritert akkurat nå. Når det gjelder pris, så er jeg ikke så veldig interessert i å bruke mer enn 4, kanskje 5 tusen. Med andre ord: trenger ikke alt av det som er hardcore! ;)

Komponentene

Hovedkort: MSI P7N SLI PLATINUM

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q8200 2.33GHz

RAM: Mushkin DDR2 4 GB extreme Performance

Skjermkort: Club3D Geforce 9500GT 1024MB

Av dette er jeg mest usikker på skjermkortet, for å være ærlig. Synes det kanskje ikke var det beste, men det er billig og slik jeg leser det støtter 1080p. HD er et relativt viktig kriterium for meg, for jeg tenkte også å investere i en god LCD HD-skjerm. Og dersom noen har noen de har lyst til å dele med meg (helst ikke over 3k), vil det være flott.

Kan legge inn at jeg muligens også trenger strømforsyning, men det er jeg ikke helt sikker på enda. Uansett kan dere jo gjerne skrive opp hvor mye watt dere mener jeg trenger, dersom det ikke er for mye bry fra før av.

På forhånd takk for hjelpen!

Endret av RafiQ
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forslag fra Amentio. Tror ikke du trenger et bedre hovedkot enn ASUS P5QSE - du trenger ikke sli. HD 4670 er et bra skjermkort, trenger 400W.

Handlekurven Vis alltid handlekurven når du kjøper et produkt

Produktnavn Antall På lager På lager/

ETA *) Pris Totalt Slett

ASUS MOTHERBOARD P5Q SE CORE2 DUO P45 ICH10 DDR2 1200 1066 800 SATA II 8CH AUDIO (P5Q SE) 415 773,- 773,-

ASUS VGA-Card Radeon HD4670 1024MB PCI-E DVI HDMI HDCP Retail (EAH4670/DI/1GD3) 73 686,- 686,-

INTEL Q8200 2.33G 4MB 1333MHZ C2 QUAD PROCESSOR (BX80580Q8200) 529 1 462,- 1 462,-

CORSAIR TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX (TWIN2X4096-6400C5DHX) 73 375,- 375,-

Gavekort:

Totalt (inkl. mva): 3 296,-

Herav MVA: 659,20

Hvis du ønsker så kan du kjøpe denne Q9400 som bla har større L2 Cache og høyere klokkefrekvens. Den yter selvsagt bedre.

Skal du spille bør du opp til minimum HD 4830 evt HD4850. HD4830 er et veldig bra skjermkort. Krever 450W.

Endret av jornboss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...