Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm før windows oppstart


Anbefalte innlegg

heisann!

 

jeg har denne pcen:https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=64354

Jeg bruker windows XP

 

jeg har hatt den i ca 1 år nå, det var problemer med sporadiske reboots, men det løste seg etter jeg manuelt gikk inn på BIOSen og fiksa litt.

 

den fungert helt utmerket etter det, helt til igår. jeg skrudde på pcen- kom til biosen så til det punktet der den hvite stripen (-) står øverst i ventre hjørnet. etter det blir skjermen bare svart, hører ingenting og ser ingenting, men vifter og alt annet går som det skal..

 

så jeg prøvde å komme inn på advanced windows options for å kjøre den i safe mode eller siste fungerende konfigurasjoner, men det funker ikke. uansett hva jeg trykker på så kommer jeg ikke til advanced windows menyen.

 

jeg kan helt fint gå inn i BIOS, men med engang jeg går ut av BIOS så kommer jeg tilbake til oppstart av windows, men der bare forblir det en svart skjerm.

 

jeg prøvde å boote fra windows cden og da kom jeg til: "setup is inspecting your computer's hardware configuration..." og så svart skjerm igjen

 

er det noen som vet hva som kan være feil? eller evt. tester jeg kan kjøre for å finne ut av det

 

jeg tenker ram eller skjerm

 

all hjelp blir satt veldig stor pris på, takk på forhånd! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok etter litt testing fant jeg ut at det var harddisken... jeg skjønner ikke hva som har skjedd, den må bare ha gitt opp. noe som er ganske rart i og med at pcen aldri er over 35grader og at jeg alltid husker å slå av pcen når jeg drar noensteder.

 

anyways det ser ut som jeg har funnet problemet. tror dere det er noen sjanse for å få en ny en fra samsung?

 

og hvis ikke, er det noen harddisk dere anbefaler?

 

takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...