Gå til innhold

Rart lysproblem med Nikon EM


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Nikon EM filmkamera sammen med en Elens 50mm 1:1,8 linse. Jeg er egentlig veldig fornøyd med kameraet, men jeg får ofte noen rare vertikale "lysstreker" på bildene mine, og kan ikke forstå hvorfor. Har lastet opp et par eksempler.

 

Noen som aner hva dette kan være? Jeg har brukt gaffateip på baksiden av kamera for å dekke over den lille "boksen" som er der, men det ser egentlig ikke ut til å fikse problemet. Kan det være linsa? En fotograf fortalte meg at det kanskje kan være shutteren, men jeg kan egentlig ikke helt forstå hvordan.

 

Beklager hvis problemet er litt dårlig forklart, ta en titt på bildene så forstår dere sikkert bedre.

 

Takker...

post-8060-1239417811_thumb.jpg

post-8060-1239417930_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke første filmen det har skjedd på. Skjer på nesten alle filmene jeg bruker (har skutt ca 10 nå). Så det må være noe med kamera tenker jeg. Det rare er jo at det bare er vertikale linjer, og over hele bildet. Skal prøve å gaffe hele baksiden av kamera for å se om det gjør noe. Må være en åpning et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har et Nikon EM filmkamera sammen med en Elens 50mm 1:1,8 linse. Jeg er egentlig veldig fornøyd med kameraet, men jeg får ofte noen rare vertikale "lysstreker" på bildene mine, og kan ikke forstå hvorfor. Har lastet opp et par eksempler.

Helt vanlig problemstilling. Ring Nikon og få et sett med nye tetningslister. Greier Nikon ikke dette ( jeg forventer ikke det av dem)så gå på Ebay, da er problemet løst!! Tetningene til andre fabrikat er ikke så forskjellige på lengdene. Jeg har pakket om mange eldre fotoapparater.

Johs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...