Etaf Skrevet 10. april 2009 Skrevet 10. april 2009 hei! Har et problem i excel. Jeg skal legge sammen rundt 25-35 ruter der alle er et bestemt antall timer. Det går helt fint til jeg kommer så langt som til at det er over 24 timer til sammen. Da begynner programmet på null igjen. Altså kan jeg ha lagt sammen 49 timer og det står 1t, fordi det er to*24 + 1t. Hvordan kan jeg løse problemmet?
kjeklulf Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 I Excel 2003: Klikk cellen med summen -> Format -> Celler. I boksen Type setter du klammeparenteser rundt timene, på denne måten: [tt]
Pingla Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 - Høyreklikk på summeringscellen og velg "Formater celler". - Velg fliken "Tall" og deretter "Klokkeslett" i formatmenyen. - Velg tredje nederste alternativet under "Type:" (37:30:55 står det hos meg). - Velg OK og problemet bør være løst.
kjeklulf Skrevet 11. april 2009 Skrevet 11. april 2009 @Pingla: Ulempen med denne metoden er at du får med sekunder også noe som vanligvis ikke er ønsket i slike situasjoner. Gjør du det ved å skrive klammer rundt [tt] får du bare med det du ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå