Gå til innhold

hva kjennetegner en vellykket person i dine øyne? hvem ser du opp til i livet?


Anbefalte innlegg

i mine øyne:

en person som er fornøyd med seg selv og tar godt vare på andre mennesker, uansett hvem det måtte være. penger, utseende eller populæritet har lite å si.

 

hva synes du er kvaliteter som kjennetegner en vellykket person? jobb, kunnskap, visdom, moral, lykke?

er det noen spesielle mennesker du ser opp til her i verden?

 

jeg må innrømme at jeg ser veldig opp til min far. han er en virkelig god person, og han har aldri såret meg på noen som helst måte. enda han ved flere anledninger har hatt god grunn til å være skuffet over sønnen sin, så har han aldri gitt uttrykk for det. han er utrolig snill, og deler gjerne sin kunnskap og visdom med meg. han er utrolig smart, og kan nesten alt det skal være om fysikk og naturvitenskap. noen ganger er han nesten litt for snill. jeg synes mamma herser altfor mye med han uten at han gjør noe spesielt med det. han er alltid den diplomatiske passifisten som prøver å løse alt fredelig i familien. han klager aldri, men sier ifra når han synes jeg gjør noe galt. når han snakker med meg så snakker han til meg med respekt, akkurat som om jeg var en mann.. noe jeg egentlig ikke føler at jeg fortjener. i perioder jobber han nesten 12 timer hver dag, for så å komme hjem til en masete kone som klager over at han ikke gjør ditten og datten, enda han nesten aldri slapper av når han først er hjemme.

 

ja, jeg ser opp til min far. han er en mann verdt å respektere... dog jeg synes han har forferdelig smak når det gjelder kvinner (unnskyld kjære mor).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pent er subjektivt :)

Og at hva som er pent er subjektivt, er din subjektive mening. Alt man kan forholde seg til er sine egne oppfatninger av sine omgivelser. Og å tro at det setter deg* i en stilling til å påpeke hva som er objektivt (d.v.s. fakta) er i beste fall korttenkt.

 

*Jeg mener ikke deg som i deg, motdelavie, men hvilken som helst hypotetisk person.

 

Uansett.

 

Personkarakteristikker jeg setter pris på, er et velskapt ytre, et oppegående og selvtenkende sinn, behagelige sosiale evner, integritet, lojalitet og ambisiøsitet.

Endret av 793
Lenke til kommentar
ja, jeg ser opp til min far. han er en mann verdt å respektere... dog jeg synes han har forferdelig smak når det gjelder kvinner (unnskyld kjære mor).

 

 

 

Må nesten le av den der, bra skrevet :p

 

Jeg ser opp til de som får til det jeg ikke klarer.

 

Og de som har insett at man har bare ett liv, det har ikke jeg gjort enda.

Lenke til kommentar

Godt spørsmål.

 

Jeg antar man har en tendens til å like mennesker man kan kjenne seg litt igjen i, samtidig som de har en evne du gjerne skulle hatt. Jeg liker mennesker som er originale på et eller annet vis. Ikke de som følger grupper, eller har behov for å tilhøre en.

 

Synes greia med å kapre til seg mest mulig penger = vellykket er en litt antisosial greie. Tror egentlig konkurranse er en litt destruktiv greie i lengden generelt, fordi det gjør folk så ensporet og jeg tror det vekker noe av det verste i oss.

 

Hva som er vellykket er vanskeligere. Tror det handler om å finne en slags mening i en meningsløs tilværelse. Det er jo mye av essensen til eksistensialismen egentlig.

 

S,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...