Andysk Skrevet 8. april 2009 Skrevet 8. april 2009 Hei, jeg har et Nikon D60 kamera og har tenkt til å ta noen natt bilder, men jeg lurer på hvordan jeg får lengere lukketid en 30 sek?
SSSø Skrevet 8. april 2009 Skrevet 8. april 2009 Bulb, også holder du inne utløseren. Fjernutløser er en klar fordel. Det skal forresten være bra mørkt før du trenger lengre lukkertider enn 30 sek.
Andysk Skrevet 8. april 2009 Forfatter Skrevet 8. april 2009 Men hvis jeg da bruker fjernutløser, og tar bilder i mørket, hvordan virker det, må jeg holde knappen inne eller hvordan virker det... unskyld hvis jeg spør så mye,, er bare litt ny på dette
jaadd Skrevet 8. april 2009 Skrevet 8. april 2009 Men hvis jeg da bruker fjernutløser, og tar bilder i mørket, hvordan virker det, må jeg holde knappen inne eller hvordan virker det... unskyld hvis jeg spør så mye,, er bare litt ny på dette Det er det bulb-funksjonen betyr ja. Da holdes speilet åpent så lenge du holder inne utløseren. Det er derfor fjernutløser anbefales. Om du står og holder utløseren på kameraet inne i over tretti sekunder er sjansene store for at du vil skape litt bevegelse, og blidet blir uklart. Tror ikke du får tak i trådutløser til D60, men med den infrarøde fjernkontrollen trykker du bare først en gang for å åpne speilet, deretter en gang til når du har en lang nok eksponering. Veldig enkelt og greit. Bortsett fra at du ikke vet hvordan eksponeringen blir Er vel litt prøv og feil i starten. NB: bulb-funksjonen finner du bare i manuell modus.
Andysk Skrevet 8. april 2009 Forfatter Skrevet 8. april 2009 Ok.. takk for hjelpen... men er det noen som vet om noen greie og billige fjernutløser :!:
jaadd Skrevet 8. april 2009 Skrevet 8. april 2009 Ok.. takk for hjelpen... men er det noen som vet om noen greie og billige fjernutløser :!: Fjernkontrollen koster 130,- eller no, original. Du får vel kanskje tredjepartsfjernkontroll for ennå mindre. Uansett ikke vits å tråle nettet for å spare 20 kroner på noe som er så billig i utgangspunktet. Vet ikke om du får mer avanserte fjernkontroller enn det til D60.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå