Gå til innhold

Cerwin-Vega! hva er forskjellen på VE og CLS?


Anbefalte innlegg

Jah!

 

Jeg har mer eller mindre planer om å kjøpe meg anlegg etterhvert, cerwin vega er noe jeg ble forelsket i dagen jeg så de, og har tilgode å få hørt de.

 

Men så ser jeg at de har 2 forskjellige modeller som ikke ser helt like ut. CLS og VE

 

Hva er forskjellen på de? syntes HIFI-klubben sin forklaring var ganske vag og ikke særlig beskrivende. Så jeg håpet noen her hadde litt mer peil?

 

Siste frågis: Noen her som har CV og kan fortelle litt om de fra en forbrukers perspektiv, hvor godt dunker de? hva slags musikk passer til høytalerene osv. Gjerne en anbefaling på størrelse i basselement i forhold til størrelse på rom.

 

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jah!

 

Jeg har mer eller mindre planer om å kjøpe meg anlegg etterhvert, cerwin vega er noe jeg ble forelsket i dagen jeg så de, og har tilgode å få hørt de.

 

Men så ser jeg at de har 2 forskjellige modeller som ikke ser helt like ut. CLS og VE

 

Hva er forskjellen på de? syntes HIFI-klubben sin forklaring var ganske vag og ikke særlig beskrivende. Så jeg håpet noen her hadde litt mer peil?

 

Siste frågis: Noen her som har CV og kan fortelle litt om de fra en forbrukers perspektiv, hvor godt dunker de? hva slags musikk passer til høytalerene osv. Gjerne en anbefaling på størrelse i basselement i forhold til størrelse på rom.

 

Takker for alle svar :D

 

Forskjellen mellom cls og Ve :

 

Ve : har mere bass og diskant,, ikke så mye mellomtone, ergo passer bra til rock, techno( party)

 

Cls : har det samme egentlig , bare en mere balansert frekvenskurve. Så du får et bedre lydbilde, så det går ann å høre på annen musikk enn bare rock og party musikk.

 

Har selv cls 10! fornøyd med dem! kan få de til og spille rimlig bra hvis man fikser litt på eq og slikt! men de har viket, nå som mitt DIY forsøk på Seas Mimir er ferdig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg så det var en som nevnte QLN litt tidligere. Dette er nok et merke som er verdt å se næmere på, spesielt hvis du vurderer CV. Etter det jeg har lest er det godt mulig QLN lyder bedre, selv om lyd selvfølgelig er subjektivt.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenker også litt på nye høytalere, og da Cerwin Wega...

 

Hvilke forsterker er å anbefale til VE-15 da? http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm

 

Edit: Har sikkert et ganske lavt budsjett i forhold til gutta her inne, men så litt på denne: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...rker_grafit.htm er den noe eller?

 

Høytalerene skal drives i en ganske liten kjellerstue.

Endret av MrPancake
Lenke til kommentar

Var innom HiFi Klubben, og de fikk ikke inn VE-15 serien på sentralt lager for bestilling før i slutten av juni, så da vurderer jeg også heller CLS-12.

 

Han i butikken mente anbefalte en effektforsterker fra Cerwin Vega på 1,5 kW http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...erker_svart.htm , men sa at NAD'en jeg nevnte i posten over gjorde jobben greit. Kan vel utvide med en effektforsterker senere dersom jeg mener det er for lite? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Var innom HiFi Klubben, og de fikk ikke inn VE-15 serien på sentralt lager for bestilling før i slutten av juni, så da vurderer jeg også heller CLS-12.

 

Han i butikken mente anbefalte en effektforsterker fra Cerwin Vega på 1,5 kW http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...erker_svart.htm , men sa at NAD'en jeg nevnte i posten over gjorde jobben greit. Kan vel utvide med en effektforsterker senere dersom jeg mener det er for lite? :)

 

Ja som sagt får de nesten ikke nok effekt, er bare og peise på med effekt. kjenner til flere som gir 215'ene sine godt over 1000w hver fra pa forsterkere, ala carver lab gruppen etc som da Watt som er rimlig tilstedet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...