Yougogirl Skrevet 7. april 2009 Skrevet 7. april 2009 Fikk en Sony Ericsson w910 til jul i 2007. Telefonen var bra helt til den begynte å slå seg av på sommeren 08. Altså ca 6 mnd. gml. Leverte den inn til rep. i sept og da var den på verkstedet i 2,5 mnd. De hadde kun oppgradert softwaren og sånn.. Ved juletider begynte den å fuske igjen, samme feilen. Leverte den igjen til rep og fikk den igjen i feb. Samme feil skjedde igjen i mars, og jeg leverte den inn midt i mars. Har fortsatt ikke fått den tilbake, de venter nå på en erstatningstelefon. En SE W595. Jeg lurte egentlig på om jeg skulle heve kjøpet, jeg har forstått at jeg kan det. Men hvilken pris får jeg for telefonen da?? Den var dyr når jeg fikk den, men jeg mener vi låste den til et abonnement, og da fikk vi mobilen litt billigere.. Så hva får jeg egentlig da? Kunne kanskje tenkt meg pengene for å velge fritt selv, men det kommer jo ann på hvor mye jeg får. Eller er SE w 595 bra nok? Noen som vet? Det er jo en jungel av lover
Star Skrevet 7. april 2009 Skrevet 7. april 2009 Kjøp av mobiltelefon som forbruker omfattes av Forbrukerskjøpsloven av 2002-06-21 (nr.34) Det gis her under § 30 at "Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. " Videre følger det i §31 og §32 at kjøper kan kreve prisavslag eller heving etter gjentatte avhjelpsforsøk. Ved heving av kjøp er det fakturaverdien som gjelder. Har selv hevet flere kjøp og da tilbakebetales kjøpssummen som fremgår på faktura Nevner forøvrig at det fremgår av rettspraksis at reklamasjonstiden for mobiltelefon er fastsatt til 5 år.
Reb-st Skrevet 17. april 2009 Skrevet 17. april 2009 SE W595 är en fantastiskt god telefon som garanterat vill övergå dina förväntningar kontra en SE W910. Beloppet som du får tillbaka när du väljer att häva köpet är det som framgår av den kvittering som du har för telefonen. Lägg till att §30 faktiskt ger "säljaren" rätt att sända den in för att fastslå att det rör sig om 3. gång samma fel. 5 års reklamationstid är fastsatt enligt Høyste Rett men... Det framgår också av den dommen att förväntad levetid på en mobiltelefon är 4 år, så förbrukaren kan inte förvänta att kunna reklamera i det 5. året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå