Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Boblebad på takterrasse, for ambisiøst?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har bodd i en leilighet med egen takterrasse i noen år nå, og har alltid køddet med at det hadde vært kult å ha et lite boblebad der oppe.

 

Vel, istedenfor å bare prate om det så tenkte jeg at jeg en gang for alle kunne få enten avkreftet elelr bekreftet om dette faktisk er mulig eller ikke. Har så klart ikke mulighet for koble det til noe avløp/kran, men ser at på hotspring.no så står det "Massasjebadene leveres komplette og klare til bruk. Det kreves ingen rørleggerarbeider eller andre faste tilkoblinger. Karet både fylles og tappes med en hageslange. Koble til strøm, og etter at ønsket temperatur er oppnådd, er badet klart til bruk.". Burde jo ikke være noe stress å koble til en slange fra kjøkkenvasken som slenger oppi boblebadet, og ved tømming så kan jeg jo egentlig bare bruke "hevert-metoden" og la spillvannet gå ned i takrenna eller noe...

 

Har sett litt på forskjellige kar, alt fra veldig billig, til veldig dyrt, ser for meg at de dyre typene alá det hotspring selger vil rett og slett bli for stort og det er kanskje ikke så optimalt at det blir "fastmontert". Fant tilfeldigvis noe som virker som om at vil være det mest perfekte, nemlig et billig et som er basert på å bli blåst opp og har plass til fire. Er jo så klart ikke halvparten så sexy som de fra hotspring, men siden det kan være kjekt å ha plass på terrassen når jeg ikke trenger badet så tror jeg nesten at jeg "må" gå for noe slikt... Med en diameter på 1,8m så vil det romme 800L vann +4personer = 1200KG på 2,5kvm = 480KG/m2

 

Det viktigste her er vel hvordan kan jeg finne ut om taket vil tåle vekten? Har tidligere hatt rundt 30 folk samtidig på taket uten at noe har kollapset :-p Er snakk om en vanlig bygård midt i oslo fra rundt 1930-tallet hvor takterrassen er laget en gang på 90'tallet. Er dette evt noe jeg må si ifra om til sameiet om (er kun jeg som har adgang til terrassen)?

 

Så, hva sier dere, er det for ambisiøst eller kan jeg begynne å drømme som sexy nachspiel i boblebadet nå som våren er her?

 

Takk for innspill!

 

EDIT: Jeg tok sjansen og kjøpte et da jeg fikket sykt bra tilbud via gooba.no, betalte kun 2750kr for det! :-D

 

Folk har jo vannsenger stående som veier sykt mye så det burde vel gågreit dette her? Hvis folk mener at det kanskje ikke er så lurt så kan jeg si at det vil bli plassert tett inntil veggen som er en bærevegg. Takterrassen er forresten støpt i betong så vidt jeg kan se/vet.

Endret av wear
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

de bygde skikkelige bygg før i tiden, men vet ikke om jeg hadde turt å ha det å 30 folk men du har vel testet allerede? Du burde iallefall passe på at det er nok støttet opp under og få en med peil til å titte på det.

 

Men hus er jo dimensjonert for ganske mye snø + at de har en del sikkerhetsfaktorer så bare du gjør det om sommeren kan du være heldig. Men hadde iallefall ikke turt å ha vann i det om vinteren. Men få noen til å titte på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...