Gå til innhold

Konvertering fra AVCHD til MPEG - lyden forsvinner!


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Roxio Creator 2009 og Canon HF100 hd-videokamera med avchd.

Når jeg skal laste hd-filene (.m2ts-format) inn i Creator 2009, enten fra pc'en eller direkte fra kamera, så får jeg følgende beskjed: "To use this file, it must be converted to an editable format. The original file will not be affected. Would you like to convert it now?". Når jeg da svarer ja på spørsmålet, så blir filene konvertert til MPEG video files (.mpg). Jeg regner med at dette gjøres for at filene skal bli mindre krevende å jobbe med.

 

Problemet er at denne konverteringen gjør at all lyd forsvinner fra filmene!

 

Uansett hvor jeg prøver å spille av de konverterte filene, så er det ingen lyd. Om jeg prøver å brenne AVCHD-prosjekt til dvd, eller brenne Blueray, (da blir filene konvertert tilbake til HD) så er også lyden borte.

Jeg har ingen anelse hva som forårsaker dette, og finner ingen innstillinger i programmet som har med dette å gjøre.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker Roxio Creator 2009 og Canon HF100 hd-videokamera med avchd.

Når jeg skal laste hd-filene (.m2ts-format) inn i Creator 2009, enten fra pc'en eller direkte fra kamera, så får jeg følgende beskjed: "To use this file, it must be converted to an editable format. The original file will not be affected. Would you like to convert it now?". Når jeg da svarer ja på spørsmålet, så blir filene konvertert til MPEG video files (.mpg). Jeg regner med at dette gjøres for at filene skal bli mindre krevende å jobbe med.

 

Problemet er at denne konverteringen gjør at all lyd forsvinner fra filmene!

 

Uansett hvor jeg prøver å spille av de konverterte filene, så er det ingen lyd. Om jeg prøver å brenne AVCHD-prosjekt til dvd, eller brenne Blueray, (da blir filene konvertert tilbake til HD) så er også lyden borte.

Jeg har ingen anelse hva som forårsaker dette, og finner ingen innstillinger i programmet som har med dette å gjøre.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.

 

Hei

 

Adobe Media Encoder / Converter gjør jobben! Windows Media Encoder klarer det ikke, så det varierer litt fra program til program!

 

Adobe pakken er kanskje det mest komplette, sømløse og problemfrie videoredigerings og konverteringspakken som er å oppdrive tror jeg.

 

Det som kan skje i noen konverteringer er at noen programmer hiver lyden utfor i en egen lyd, slik som når man konverterer for DVD. Da er det meningen at man kan opprette flere eksterne lydspor etc. Det er ikke det du er ute etter i denne omgang, så prøv Adobe pakken. 30-dagers trial er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Prøv å analysere maskinen din med programmet GSPOT, det finner du gratis på nettet. Programmet forteller hvilke kodeker som finnes på din datamaskin,og hva som trengs for din videofil. Kanskje mangler du en kodek for å få med lyden. Jeg kjenner flere tilfeller der GSPOT har løst problemet. -- Dette koster ingenting å forsøke, i motsetning til en dyr Adobepakke !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...