Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Plomberinger på Aprilia SR 50


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hentet meg en aprilia SR 50 for en liten stund siden. (2004 modell, grå farge)

Det er flere ting jeg lurer på:

- Det står ikke Di-Tech på noen klistremerker, men det står "Erre Factory". Hva er dette? Er det fortsatt Di-Tech?

- Hvor ligger plomberingene?

- Hvordan fjerner jeg dem?

Takk! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Factory er det nye for ditech mener jeg.

Har du sjekka om det står noe på speedo?

Mener det gjør det på de som har innsprøytning.

 

Ellers så er det vell ikke vanskelig å se om det er forgasser på motoren eller ikke.

 

 

 

Hvis ditech, gameboy trim.

 

Hvis luftkjølt/vannkjølt ta plomberinga i variatoren og eksosen/sylinderen.

 

variator plomba ligger imellom der som reima går, så du må løsne det ytterste "hjulet" for å komme til. Ser ut som en ring man har på fingern.

 

Eksos plomberinga sitter helt i enden mot sylinderen, eller hvis du har todelt eksos(altså skrudd på en ekstra del, slik at det ikke er 1 hel del) så er det muligens en der.

Har du i sylinderen må du enten porte eller kjøpe ny.

Jeg ville ikke satt meg til å porte uten å vite hva jeg gjør.

Endret av .Butthead.
Skrevet

Injection check kommer automatisk når jeg skrur på tenningen, så det er vel en Di-Tech da?

Eksosanlegget er todelt ja. Skrur jeg lyddemperen(hvis det er det den heter, den bakerste delen) fra svanen, og der vil jeg finne en plombering?

Skrevet

Koster vel litt over 2000 for gameboy "spillet" du bruker for å trimme den, i tillegg må du ha gameboyen.

Hos forhandler koster det sikkert halvparten, om ikke mindre.

 

Det er nok forskjellig fra forhandler til forhandler, så du må nesten bare høre med dem ang pris.

Skrevet

jepp bør gjøre det hos forhandler. vis du skal kjøpe det selv må du kjøpe det fra tyskland tror jeg. tipper forhandler tar 200-500kr. tar ikke lenger en et halvt minutt.

 

Skrevet

skru ut den mutteren som det er ring rundt. du må finne noe å holde det reimhjulet fast med slik at du kan skru opp mutteren. plomberingen er en liten ring som du ser med en gang du får tatt av reimhjulet.

 

vis du har kompressor tilgjenngelig skal vis det være bra å skru den opp med.

post-159675-1238869841_thumb.jpg

Skrevet

Nei ikke den første ringen du ser, det er "skiver" som skal være der, feks mellom mutter.

Den ser ut som en ring man har på fingern, ca samme tykkelse også.

Ikke så veldig vanskelig å ta feil.

 

Vær forsiktig, for hvis du setter det på feil kan du ødelegge vekter, kjølevifta/hjulet osv.

Og hvis du klarer å brekke av en/flere av de de taggene på den der kjølevifta/hjulet så må du ha nytt, for hvis ikke blir det ubalanse i motoren som kan være skadelig for veiv/sylinder.

Skrevet

det er ikke den ytterste skiva du skal ta ut. de klarer ikke å se den på bilde. du må av med det reimhjulet som det er blå ring rundt.så ser du ringen, du tar bare den ringen av og setter på reimhjulet osv igjen.

Skrevet
Sette på de tinga du tok av for å komme til plomberinga.

 

Laster opp de vanlige bildene av plomberingene :)

Jeg har erfart at det IKKE er en slik liten ring, men en stor bølgete plate som er festet hardt med 3 stjerneskruer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...