Gå til innhold

Asus eee 1000HE, MSI Wind, eller hvilken liten bærebar bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg har lest gjennom det jeg har funnet av aktuelle tråder, men ikke funnet noen som er "up to date" mtp mini-PC og mine behov.

 

PC'er finnes det mange av, og mine behov er som følger:

 

- Trenger en mini-bærbar som er lett å ta med seg, og som takler Office (ergo Win XP / 7)

- Må ha "matt" skjerm (ikke reflekser. Jeg misliker blanke skjermer)

- Må ha lang batteritid ved vanlig bruk

- Bør ha 2 GB ram, eller mulighet for oppgradering

- Bør ha god WiFi dekning

- Må ha VGA eller HDMI utgang

 

Målet er å synkronisere denne PCen med deler av det som ligger på min Acer bærbare, slik at jeg til enhver tid kan "klappe samme lokket" på den lille mini-Pcen og reise ut til kunde (med samme filer som ligger på den "store" Pcen).

 

Hvilken mini-PC anbefales?

 

Edit: Jeg så også på den nye Dell mini, men den var både dyrere og hadde kun 1 GB minne mulighet...

Endret av Norgesannonser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Ja, jeg er litt lettere forvirret rundt dette i dag.

 

Snakket med en på PS, og han sa at eee 1000 H kom med og uten 3G. Det samme med Wind. (Altså at man kan putte inn simkort fra mobilt nettverk, og derfor kunne komme på nettet lettere på reise.) - det er interessant for meg.

 

Han mente også at 1000 HE enten koster ca 3500,- uten 3G og 4000 med 3G. - Men jeg finner bare modellen til kr 4000,-

 

Om PC'en koster 3255,- eller 4255,- spiller ikke så stor rolle. Viktigere med batterilevetid + evt 3G.

 

Har eee 1000 HE eller Wind best batterikapasitet/ levetid på 6 cellers batteri?

 

Jeg må ha matt skjerm. Har Wind det? :-)

Lenke til kommentar

- EEE med innebygd 3g modem har tillegsbenevnelsen "GO". Jeg har ikke sett 1000HE med dette ennå, men vet at vanlig 1000H "GO" fås i norge (bl. annet hos MPX.NO).

 

- Har akkurat mottatt min 1000HE, men da dette er min første netbook, har jeg ingenting å sammenligne med. Jeg bruker en sånn "USB stick" til 3g modem, som leveres med når man bestiller mobilt bredbånd. Med denne koblet til og WLAN/BT avslåttt, får jeg ca. 7 timer og 15 minutt ut av batteriet ved vanlig surfing. Andre får kommentere hvordan dette er ift andre netbooks. Batteriet, CPU (N280) og "chiclet" tastaturet er eneste forskjellen mellom 1000HE og 1000H, og ifølge tester, er det bare siste nettboka til Samsung som skal ha bedre batteritid enn 1000HE.

Lenke til kommentar
Hvordan er MSI Wind i forhold [...] Dvs Winds med 6-cellers batteri...

Eee 1000HE har et batteri som gir 28% mer energi enn Wind U100's 6-celler (~73 vs. ~57 W/Hr). Gitt at alle netbooks som har nesten lik hardware trekker praktisk talt like mye strøm vil jeg tippe at 1000HE (med høyere FSB og marginalt høyere CPU-hastighet) bør holde 25% lenger enn Wind.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Takk :-)

 

Batteritid kan i enkelte tilfeler være veldig viktig. Ser også at Atom 280 prosessoren yter litt mer enn Atom 270. Har hørt om at folk faktisk har redigert video på den - selv om det må gå tregt i forhold til min T7300 (Prosessor) - spesielt ved rendring...

 

Tror de brukte premiere Elements...

 

Har lyst på en hvit eee. Kunne være en hvit Wind også for så vidt. Men de koster jo nokså likt, så da er en 1000 HE å foretrekke...

 

(.så går det sikkert noen få måneder, så lanseres en tynnere variant, med touch screen og lengre batteritid - men slik er det alltid ;-) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...