Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

fyllt feil olje i Rieju rs2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klart å være så dum å fyllt 4 takts olje på min rs2, å nå vil den ikke starte.

jeg fylte på oljen, å den gikk faktisk helt greit ett par dager, så plutslig begynte den å få motorstopp ganske ofte..

jeg fant ut at jeg hadde fylt feil olje,(mopeden startet fortsatt) så jeg tømte oljetanken, å fyllte på riktig olje, men med en gang jeg hadde byttet olje, ville den ikke starte lenger..

noen som vet hva jeg skal gjøre, å hva som må byttes ut for å få fikset dette?

da hadde det vært fint om du svarte :)

sykkelen er en rieju rs2, å å alle deler er standar rs2 deler

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå vet ikke jeg hvor dreven du er på skruing, vis du er det kan du jo sjekke oppi sylinderen om alt ser bra ut. en annen ting kan være at du har sotet igjen potta, men tviler litt.

Skrevet
nå vet ikke jeg hvor dreven du er på skruing, vis du er det kan du jo sjekke oppi sylinderen om alt ser bra ut. en annen ting kan være at du har sotet igjen potta, men tviler litt.

Jeg har sjekket, tok av toppen på sylinderen å renset den, og satt på nye pakninger, men hjalp vist ikke =/

men takk for svar :)

Skrevet
prøvd å rense forgasseren? kan ha tettet seg. kommer ikke på ellers hva som kan være galt. er potta tett?

nei, det ahr jeg ikke prøvd, skal teste det :) takk for svar

har du hatt av sylinderen?

Hvordan er kompen?

Låser hjulet seg om du prøver å trillstarte den?

har tatt av sylinderen ja, men skjønner ikke helt hvilken klump du snakker om :S

ja, hjulet låser seg når jeg skal trillstarte den. O_o vet du hva som er galt? :D

prøvd å rense forgasseren? kan ha tettet seg. kommer ikke på ellers hva som kan være galt. er potta tett?

nei, det ahr jeg ikke prøvd, skal teste det :) takk for svar

har du hatt av sylinderen?

Hvordan er kompen?

Låser hjulet seg om du prøver å trillstarte den?

har tatt av sylinderen ja, men skjønner ikke helt hvilken klump du snakker om :S

ja, hjulet låser seg når jeg skal trillstarte den. O_o vet du hva som er galt? :D

Skrevet

han snakker ikke om en klump :p han snakker om komprisjonen i sylinderen. med forkortelse komp. er litt vanskelig å forklare det så gidder ikke nå :p får se om noen andre gjør det eller om jeg gidder senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...