Gå til innhold

Artifacts, Dell Insp. 9400 GF 7900GS


Anbefalte innlegg

Sitter her nå med en 2 år gammel Dell Inspirion 9400 med Nvidia Geforce 7900 GS og får artifacts på dell-bios startbildet og blåskjerm når jeg prøver å installere skjermkort driver.

Disse blå/røde flekkene er i et fast mønster på sort bakgrunn.

 

Ironisk nok fungerer det helt fint med "Stardard VGA driver" som følger med Windows 7, men prøver jeg å installere drivere møter jeg en ond sirkel blåskjerm->reboot.

 

Har prøvd formatering/installert Vista/ flashet bios (system og skjermkort) til siste version, men disse flekkene er visst for å bli.

 

Så hva burde jeg gjøre? Er det mulig å få tak i et billig skjermkort en plass? Noen her med en defekt Dell 9400 hvor skjermkortet fungerer? Garantien har gått ut men kan jeg få dette reparert på reklamasjonsrett?

 

Skal sies at pc'n ikke har vært unormalt varm og jeg har kjørt fancontrol for å holde temp. nede, så dette lukter hardware svikt lang vei...

 

Har sendt en mail til dell men forventer ikke stort...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 5 år reklamasjonsrett.

 

Pc din vert nokk sendt inn på reprasjon og siden din Dell "garanti" er ute vill det ta 14 + med at dei sende den til Info care får reprasjon.

 

Vist du ikkje får svar på melding får du ringe inspiron supporten på tlf

 

Link Dell Support

 

Dell er ganske seriøse så tru det vill bli løst uten problem og at dei sende laptopen på service

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...