Gå til innhold

Spørsmål om folkehøgskole


Rajah

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta et år på folkehøgskole, men er fortsatt noe usikker på diverse ting. Derfor har jeg noen spørsmål:

- Hvordan er livet på folkehøyskolene?

- Hva er deres erfaringer med folkehøgskole? (Eventuelt hva gikk dere på)

- Jeg har interesser innen film og data, og noe innen tegning. Vet dere om noen gode folkehøgskoler med linjer som passer for det? (:

 

Beklager om spørsmål(ene) er dårlig formuler.

På forhånd, takk ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per dags dato går jeg på folkehøyskole. Alt det du leser om samhold etc. stemmer ganske godt. Man møter mange nye og forskjellige personer og får mange nye venner. Livet på folkehøyskole er ganske slapt, late dager og mye fritid. Jeg valgte å ta en deltidsjobb ved siden av. Grunnet lite penger dersom man kun lever på stipend.

 

Man lever på internat med mange andre, noe som gjør det meget sosialt. Jeg går på en kristen folkehøyskole og vil anbefale deg dersom du ikke er kristen om og søke på en ikke kristen skole. Det er ganske strengt på kristne skoler, innetid klokken 23.30, ikke lov å oppbevare eller nyte alkohol på skolen osv. Det er også mange skoler som praktiserer bibel lesninger osv.

 

Men ellers ganske greit :)

Lenke til kommentar

Vil bare skyte inn med et lite innlegg her. For det første, hold deg unna Jeløy Folkehøyskole i Moss. Utad på hjemmesiden, søknaddskjema, kataloger osv så ser skolen MEGET bra ut, men..

 

Skolen holder ikke det den lover i det hele tatt og skolen. Kan ta noen eksempler fra noen av linjene. Innebandy: Ble lovet mange kamper, har spilt 2 i løpet av året. Det står at man skal kunne trene individuelt og forbedre seg som spiller (noe man ikke kan gjøre på et vanlig lag) men det stemmer ei. På innebandyen her går det kun i vanlig trening akkurat som på et vanlig lag, men dårligere fasiliteter og et mye lavere trenings nivå.

 

Skriver mer senere, liten tid. snæks :)

Endret av 666=TRIPPLE-SEX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...