Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

spørsmål om BMW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte en BMW som hadde gått 420 000, og det var ingen forskjell på min motor og en som var gått 150 000. Begge gikk like godt (les dårlig, 2 litere). Jeg hadde heller ikke store utgifter med bilen min, bare vanlige slitedeler

 

Nysgjerrig! Hvor langt kjørte du din etter 420k? (du skriver i fortid, så jeg regner med du ikke har bilen lenger)

Lenke til kommentar

hehe...aner ikke hvorfor jeg skrev i fortid, men har den ennå.... Nå er den vell gått ca 460k. Ikke hatt store problemer i det hele tatt. Folk er så redde for det tallet som står i dashbordet på bilen. Det er helheten av bilen som er viktig, hvordan den har blitt holdt av tidligere eiere osv.

 

Jeg syns det er bedre å kjøpe en bil med mange km som ser bra ut (de er ofte godt vedlikeholdt) enn en bil med få km som ser revva ut. Tenker da på bulker, rust, steinsprut, interiør. Det er det som viser hvordan bilen er

Lenke til kommentar

Det er sant som Terbium sier, så lenge bilen er tatt godt vare på er det ingenting i veien for at den kan gå dobbelt så langt, og mer.

 

Problemet med denne bilen, slik jeg ser det, er prisen. Det er ingen hemmelighet at høy kilometerstand har innvirkning på prisen, noe det ikke ser ut til å ha her. Er det en sedan eller coupe? Hva slags utstyr?

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Jeg syns det er bedre å kjøpe en bil med mange km som ser bra ut (de er ofte godt vedlikeholdt) enn en bil med få km som ser revva ut. Tenker da på bulker, rust, steinsprut, interiør. Det er det som viser hvordan bilen er

 

Tja, det spørs jo om vedkommende er mer opptatt av det ytre enn av selve maskinen vel.

Tror ikke det er noen sammenheng her, faktisk. Har den siste tiden sett på en del biler som ser strøkne ut, men som er teknisk dårlig vedlikeholdt. Eierne har brukt mer penger på polish enn på oljeskift, for å si det sånn.

 

Godt dokumentert servicehistorikk betyr alt!

Lenke til kommentar

Er for all del enig med det du sier, men det jeg mener er at ofte er en samenheng her. Er bilen strøken utvendig, er det godt mulig den er strøken under panseret også. Men det finnes jo alltid unntak. Mitt hovedpoeng var bare det at folk er alt for redd det tallet som står i dashen. Det trenger ikke å bety så mye...

Lenke til kommentar

Skjønner poenget ditt, selvsagt.

Er derimot ikke enig i at det er en sammenheng. VELDIG mange, spesielt unge selgere, legger mer vekt på utseende enn på teknisk kvalitet. Dette gjelder forsåvidt en god del autoriserte forhandlere også. (snakker av erfaring). Hvorfor har man ansatt "klargjørere" feks?

 

Spør deg selv: Hva betyr mest når du sjekker et potensielt kjøp, utseende eller det tekniske?

Jeg vet veldig godt hvordan dette funker, jeg var for noendager siden ti minutter unna å kjøpe en vakker A6 avant, men styrte unna i siste liten pga at jeg brukte to dager ekstra med gjennomgang av det tekniske. Forbanna synd, for bilen så aldeles fantastisk ut! Det tekniske ved bilen tilsa massiv påkost innen kort tid.

Lenke til kommentar

Med utseende tenker ikke jeg på senking, felger, spoiler, skjørt osv, som ofte er det de unge legger vekt på. Tenker mer på bulker, riper, steinsprut osv. Dersom selger er en eldre kar og har tatt seg tid/råd til å fikse dette, kan det tyde på at han har tatt vare på bilen. Dersom selger er en ungdom som har stylet bilen veldig, blir jeg straks mer skeptisk, for der trenger det ikke å bety at bilen er godt holdt. Hvem selger er må selvsagt taes med i vurderingen av bilen.

 

Leste tråden om den Audien du så på. Var i samme situasjon selv, faktisk en a6 det også. Skikkelig surt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...