dverg Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Har oppgradert min htpc til windows 7 beta, opplever store ytelsesproblemer under avspilling av x264 p720 filmer. HW er onboard radeon hd 3200, 2gb ram, amd 64 2gHz, koblet mot 32" lcd tv via HDMI. Under Win XP var det ingen problemer. Har oppdatert til siste driver og catalyst. Skrudd av all unødig "eye candy" i gui. Har forsøkt windows media player med K-lite kodec pack, VLC, etc. men samme problemet overalt. Har noen støtt på samme problem? Ideer om hvor problemet ligger?
Rulator Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 nå snakker jeg uten å ha opplevd problemet, men Windows 7 er jo ikke et ferdig os. Tror svaret ditt ligger der. Er jo ikke optimalisert for hardcore bruk enda. dette er et svar uten kilder.
dverg Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Skrevet 23. mars 2009 Problem løst, det viste seg å være et codec-problem. Løsningen ble å bruke en pakke kalt "Win7codecs", som erstattet ffdshow med DXVA ved X264 playback. Nå kjører alt smooth
Rulator Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Problem løst, det viste seg å være et codec-problem. Løsningen ble å bruke en pakke kalt "Win7codecs", som erstattet ffdshow med DXVA ved X264 playback. Nå kjører alt smooth okey:) nice. Da må jeg virkelig beklage mitt svar. Selvom det er litt true story:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå