Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turtallsperre Yamaha TZR 08


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja du klarer nok 110 på flata, muligens 140 om du tar ca 1 dl olje i bensintanken.

 

I virkeligheten vil jeg tro du klarer ca 80-90.

 

Men bra at du fikk det til da :)

 

Neimen seriøst... eg har 80 i slakk oppoverbakke no, og grunnen til at den ikkje går meir er fordi eg ikkje tørr å kjøre den på høyere turtall (ligger på 10 000)

 

oki, kanskje 110 var å ta litt i, men det skal nok ikkje bli problem å runde 100 på flaten.

Lenke til kommentar
Husk at speedo viser feil, men du klarer muligens 100 på speedoet.

Men tror du blir skuffa om du tester med GPS.

 

Kan hende.... men er ka eg tror den går i som teller :tease:

 

skal sikkert skifte framdrev denne uken, vi får se da ;)

Endret av Painapple
Lenke til kommentar

På min 08 mod stopper speedometeret på 80 km/t .. uansett hvor mye over jeg er viser det bare 80 km/t.

Hvis du kjører med orginal drev kan du bare glemme at du får den i 110... har hatt min i 90 på gps med orginal drev, og da ble den tynet i en slakk nedoverbakke..

Lenke til kommentar
På min 08 mod stopper speedometeret på 80 km/t .. uansett hvor mye over jeg er viser det bare 80 km/t.

Hvis du kjører med orginal drev kan du bare glemme at du får den i 110... har hatt min i 90 på gps med orginal drev, og da ble den tynet i en slakk nedoverbakke..

 

Eg har skiftet bakdrevet, fra 60 :eek: til 46, og skal skifte framdrev til 13 eller noe...

 

Men hvordan i helvette klarte du 90 med orginaldreving???? Eg hadde den på ca 10 000 omdreininger når eg låg i ca. 60 km/t :O

Endret av Painapple
Lenke til kommentar
På min 08 mod stopper speedometeret på 80 km/t .. uansett hvor mye over jeg er viser det bare 80 km/t.

Hvis du kjører med orginal drev kan du bare glemme at du får den i 110... har hatt min i 90 på gps med orginal drev, og da ble den tynet i en slakk nedoverbakke..

 

Eg har skiftet bakdrevet, fra 60 :eek: til 46, og skal skifte framdrev til 13 eller noe...

 

Men hvordan i helvette klarte du 90 med orginaldreving???? Eg hadde den på ca 10 000 omdreininger når eg låg i ca. 60 km/t :O

 

Eg klarte jo rundt 90 på flaten med min:O Kun plomben som er tatt:)

Lenke til kommentar
På min 08 mod stopper speedometeret på 80 km/t .. uansett hvor mye over jeg er viser det bare 80 km/t.

Hvis du kjører med orginal drev kan du bare glemme at du får den i 110... har hatt min i 90 på gps med orginal drev, og da ble den tynet i en slakk nedoverbakke..

 

Eg har skiftet bakdrevet, fra 60 :eek: til 46, og skal skifte framdrev til 13 eller noe...

 

Men hvordan i helvette klarte du 90 med orginaldreving???? Eg hadde den på ca 10 000 omdreininger når eg låg i ca. 60 km/t :O

 

Eg klarte jo rundt 90 på flaten med min:O Kun plomben som er tatt:)

 

 

hmm... har du orginal dreving? eller berre tyner du den heilt sjukt på turtall ? :p

Lenke til kommentar
På min 08 mod stopper speedometeret på 80 km/t .. uansett hvor mye over jeg er viser det bare 80 km/t.

Hvis du kjører med orginal drev kan du bare glemme at du får den i 110... har hatt min i 90 på gps med orginal drev, og da ble den tynet i en slakk nedoverbakke..

 

Eg har skiftet bakdrevet, fra 60 :eek: til 46, og skal skifte framdrev til 13 eller noe...

 

Men hvordan i helvette klarte du 90 med orginaldreving???? Eg hadde den på ca 10 000 omdreininger når eg låg i ca. 60 km/t :O

 

Eg klarte jo rundt 90 på flaten med min:O Kun plomben som er tatt:)

 

 

hmm... har du orginal dreving? eller berre tyner du den heilt sjukt på turtall ? :p

 

46-13 mener eg:)

Ehm, turtallet var litt høyt ja:)

Lenke til kommentar
På min 08 mod stopper speedometeret på 80 km/t .. uansett hvor mye over jeg er viser det bare 80 km/t.

Hvis du kjører med orginal drev kan du bare glemme at du får den i 110... har hatt min i 90 på gps med orginal drev, og da ble den tynet i en slakk nedoverbakke..

 

Eg har skiftet bakdrevet, fra 60 :eek: til 46, og skal skifte framdrev til 13 eller noe...

 

Men hvordan i helvette klarte du 90 med orginaldreving???? Eg hadde den på ca 10 000 omdreininger når eg låg i ca. 60 km/t :O

 

Den ble rimelig tyneet i en slakk nedover bakke, brukte ekstremt lang tid på å komme opp i farten.. Men på flaten ifølge speedometeret ligger jeg med rundt 80 med ekstremt høyt turtall, nålen på turtelleren er et stykke forbi tallene...

Lenke til kommentar
*sip*

 

Den ble rimelig tyneet i en slakk nedover bakke, brukte ekstremt lang tid på å komme opp i farten.. Men på flaten ifølge speedometeret ligger jeg med rundt 80 med ekstremt høyt turtall, nålen på turtelleren er et stykke forbi tallene...

 

 

då må vel du ligge på over 14 000 omdreininger :p

eg tør ikkje å dra den noe særlig over 10 000 xD

Lenke til kommentar
*sip*

 

Den ble rimelig tyneet i en slakk nedover bakke, brukte ekstremt lang tid på å komme opp i farten.. Men på flaten ifølge speedometeret ligger jeg med rundt 80 med ekstremt høyt turtall, nålen på turtelleren er et stykke forbi tallene...

 

 

då må vel du ligge på over 14 000 omdreininger :p

eg tør ikkje å dra den noe særlig over 10 000 xD

 

Eg har hatt min på rundt 14, men bare 2 ganger:P

Lenke til kommentar
Har hatt den så langt det går... Ikke akkurat bra for sykkelen :p Men noen ganger må man jo ha det litt gøy..!

 

Men er det noen som vet hvordan sykkelen går med 46-12 dreving ? aks og toppfart?

 

 

eg har 11 eller 10 dreving framme (Den er orginal) Og 46 dreving bak. har 80 på speedometert når turtallsnålen passerer 10 000

 

Aksen er rellativ bra, men eg skal skifte framdrev til 13 eller 14 drev framme for større toppfart (vil holde bilene på hovedveien :p )

sykkelen min er nesten orginal, har berre fjerna plombene i luftfilteret, borra i CDI-en, skifta til 120 dyse og satt på effektannlegg (http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=247_265_259_18612_18616&products_id=663&zenid=3e7bf0126962ccef66808a0e4d319895)

 

tror original veiva i am6 tåler ca 12k omdreininger.

 

Noe sånt eg og har hørt

Endret av Painapple
Lenke til kommentar
Har hatt den så langt det går... Ikke akkurat bra for sykkelen :p Men noen ganger må man jo ha det litt gøy..!

 

Men er det noen som vet hvordan sykkelen går med 46-12 dreving ? aks og toppfart?

 

 

eg har 11 eller 10 dreving framme (Den er orginal) Og 46 dreving bak. har 80 på speedometert når turtallsnålen passerer 10 000

 

Aksen er rellativ bra, men eg skal skifte framdrev til 13 eller 14 drev framme for større toppfart (vil holde bilene på hovedveien :p )

sykkelen min er nesten orginal, har berre fjerna plombene i luftfilteret, borra i CDI-en, skifta til 120 dyse og satt på effektannlegg (http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=247_265_259_18612_18616&products_id=663&zenid=3e7bf0126962ccef66808a0e4d319895)

 

tror original veiva i am6 tåler ca 12k omdreininger.

 

Noe sånt eg og har hørt

 

Den tåler liksom at du drar den opp på 14k når du skal gire i 2 og 3 gir., men den tåler ikke at du kjører lenge på 12k i 5-6 gir. Er jo en vesentlig forskjell der:)

Men, 46-13 drevingen min(iallfall den eg TROR eg har :innocent: ) har eg elendig bunndrag, men har et greit turtallskick ved rundt 6-7k:)

Lenke til kommentar
*sip*

 

Den tåler liksom at du drar den opp på 14k når du skal gire i 2 og 3 gir., men den tåler ikke at du kjører lenge på 12k i 5-6 gir. Er jo en vesentlig forskjell der:)

Men, 46-13 drevingen min(iallfall den eg TROR eg har :innocent: ) har eg elendig bunndrag, men har et greit turtallskick ved rundt 6-7k:)

 

Har du effektannlegg, og kva er toppfarten din? Skal bytte framdre ein gang denne uken, men er ikkje sikker på kva eg skal skifte til ( har 46 bak)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...