Gå til innhold

Problemer med og avinstallere Windows 7


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For en stund tilbake installerte jeg windows 7 på en maskin. Jeg husker ikke helt hvordan / hvilken type installasjon jeg valgte. Men når jeg nå forsøker og installere windwos xp på maskinen igjen lar det seg ikke gjøre.

 

Har prøvd følgende:

- Kommer ikke inn på bios. Bios er F2 og esc er boot meny. Ingen av disse valgene fungere. Får kun windows boot loader valget?

 

- Så vidt jeg vet skal det kun være en os på c:\ men jeg ser to windows kataloger. Som om windows 7 har tatt vare på det gamle oset, husker jeg ikke feil var det valg for dette under installasjon av windows 7, men det var kun for å få muligheten til og kopiere over filene.

 

- Har forsøkt og boote via xp cd etc.

 

- Dette er en bærbar pc, har skrud opp for å se om jeg finner bios batteriet, men uten hell.

 

- Har forsøkte i safemode og slette rename windows mappene. også via dos men dog i windows.

 

Håper noen kan hjelpe meg her. Trenger og få installert xp da jeg ikke har alle driverne slik at jeg kan bruks vista eller windows 7.

Endret av Zafar Iqbal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F1, F2 og DELETE er de vanlige knappene for å boote BIOS. Der må du sette boot priority til å prioritere CD.

 

Deretter må du boote fra XP CD'en, og installere XP til disken (anbefalt å formatere disken først, så det ikke er noe data igjen på den).

 

Og du kan ikke slette eller rename system-mapper. De inneholder filer som er i bruk av Windows, og man kan aldri forandre på eller slette en fil som er i bruk av et program (programmer 'locker' filer de bruker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...