Gå til innhold

Søker et "tekstredigeringsverktøy" er det mobil jeg bør gå for?

SEO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har behov for et verktøy som lar meg lagre txt-filer (notepad), og som har gode redigeringsmuligheter (eksempelvis er Kindel svak på dette området?). Videre vil jeg ha behov for å håndtere pdf.

Så jeg tenker relativt stor skjerm og god nok oppløsning til formålene.

Kan jeg komme langt med en smarttelefon med fulltastatur? Hvordan er det å jobbe på slike?

I mitt tilfelle foregår det mye lagring av data i .txt, så det bør være betegnede for det viktigste behovet.

Kan noen hjelpe meg, komme med råd på hva slags "verktøy" som kan egne seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sony Ericsson Xperia X1 fungerer bra til dette bruket.

God og stor skjerm, lett og jobbe på, godt tastatur, god touch, gode editorer. Ikke helt sikker på om .txt redigerer ligger inne fra start. Men det finnes tilegg for dette. PDF ligger inne, sammen med office mobile.

Valger må vel falle på en Windows Mobile uansett, da det er disse som støtter de tingene du er ute etter.

Tenker du på noe litt billigere, så vil HTC S740 være en god kandidat. Den kan det samme som Xperian, eneste er at den har ikke Touch screen. Men mye billigere, en god del raskere, og samme funksjoner :)

Håper dette var til hjelp.

Mvh

Marius Nilsen

Skrevet

Skal du skrive/redigere mye, samt har muligheten for det, ville jeg gått for en netbook. Ellers så kommer HTC Touch Pro 2 snart, som vil være perfekt som et arbeidsverktøy, her får man også garantert offisiell oppgradering til Windows Mobile 6.5.

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Takk for tilbakemeldingene.

Forslagene havner innenfor en prisramme som jeg helst vil unngå. Finnes det noe rimeligere, er E71 et dugende alternativ?

Endret av SEO

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...