Gå til innhold

Problemer med å se film fra acer aspire 5920 på samsung a656


dalla

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Starter med å si hvilke specs jeg har.

 

Har Aspire 5920 som er formatertert med vista ultimate. Vista fant alle driverne selv, utenom skjerm kort som jeg har installert fra www.nvidia.com. Videre har jeg en samsung a656 46 tommer. Har koblet disse sammen med en hdmi kabel.

 

Har laptopen på 1920 x 1080 når jeg har koblet til samsungen.

 

Problemet er følgende: Når jeg ser film fra pc n, så får jeg en følelse av at filmen hakker, den lagger mersom. så kommer det en sånn "flimmer strek" som går på tvers av film bildet en gang i blant. For å beskrive hvordan det ser ut bedre så blir denne laggen forsterket veldig om jeg skrur skjermen ned til 20 hz ( er opprinnelig på 60 hz). Med andre ord så opplever jeg at det flimmrer litt når jeg ser film, samt hakker det litt, akkurat som lagg.

 

Det er veldig plagenede å se på. Når jeg har koblet til andre pc er så er det ikke noe problem å se film, har også en kamerat av meg som har samme tv og han har ikke noen problemer.

 

Setter pris på all hjelpen jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, hvilken driver bruker du? Noen drivere jeg har brukt fyller ikke ut hele TV-skjermen f.eks. Kan være driveren som fucker opp.

 

Dette er den nyeste offisielle driveren fra Nvidia. Bare velg ditt operativsystem og 32/64 bit utifra hva du har. Vet det er en beta, men det er en helt kurrant driver.

 

Du kan også installere modifiserte drivere fra her. Jeg bruker Dox` 182.05. Den virker veldig bra og har ikke hatt problemer med den mtp film på TVen osv. Dox sine drivere finner du her. Jeg anbefaler en driver av Dox. De er lette å installere, bare å dobbelklikke på installfila og velge "balanced".

Lenke til kommentar

Vi har ikke samme laptop.

 

Dox sine drivere er som regel litt bedre når det kommer til spill, men det er ikke alltid vente-/hvilemodus virker. Når det er sagt, virket ikke dette for meg med Nvidia sin driver. Ellers trur jeg ikke du vil merke noe forskjell.

 

Du kan jo sjekke først om flimringen/hakkingen slutter når du ikke kloner bildet. Gjør det ikke det kan du jo prøve Dox sin driver.

 

Er også verdt å prøve å skru av alt i bakgrunnen som du har gående. Virussøk o.l. Ting som er ressurskrevende.

Lenke til kommentar

takk for hjelpen! mener pc n skal klare å vise en film på tv n, men skal prøve å slå av cloninga. så skal jeg prøve med dox sine drivere.

 

men synes situasjonen er meget frustrerende... å se film fra pc n er et must i min verden.

 

takk for hjelpa eivind:)

Lenke til kommentar

da har jeg prøvd det du sa eivind.

 

Prøvde å bare ha en skjerm, flimmret var der fortsatt. er ikke snakk om mye, men en strek som går på tvers av film bildet.

 

Prøvde også den dox skjermdriveren, men stod at den ikke kunne innstalleres på laptoppen min.

 

Det er i allhovedsak den små hakkingen som ødelegger hele film opplevelsen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...