ezpen88 Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 (endret) Hei alle sammen! Håper virkelig på hjelp denne gangen. Er ganske blank på RAM-fronten og i allefall når det gjelder RAM til bærbare maskiner. Jeg har en ACER ASPIRE 9300 med 2GB RAM. Ønsker å doble dette. Har hørt at Windows ikke klarer å kjøre mer enn 3GB RAM. Er ganske blank på dette området også. Noen som kan gi meg en link til noe billig RAM til min laptop? Helst ikke over 1000 lappen. (om det er mulig selvfølgelig) Takk. Endret 19. mars 2009 av ezpen88
Fikseren Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 (endret) Hvis du har x86 (32bits) operativsystem så kan du ikke dra nytte av mer en 3Gb ram, men hvis du har x64 (64bits) system så kan du har mer en 3gb ram i pcen din. Men hvis du har 32bit så anbefaler jeg; Ram Hvis du har 64bit så kan du kjøpe; Ram Endret 19. mars 2009 av Fikseren
ezpen88 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Skrevet 19. mars 2009 (endret) Hvis du har x86 (32bits) operativsystem så kan du ikke dra nytte av mer en 3Gb ram, men hvis du har x64 (64bits) system så kan du har mer en 3gb ram i pcen din. Men hvis du har 32bit så anbefaler jeg; Ram Hvis du har 64bit så kan du kjøpe; Ram Jeg har det vanlige 32bits systemet. Ikke at jeg verken tviler eller setter spørsmålstegn med din fagkunnskap, men vet du helt sikkert at denne passer? :-) Hvordan er installerings/innsettingsmetoden? Vanskelig eller fhv enkel? Endret 19. mars 2009 av ezpen88
Fikseren Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Den passer, det skal jeg love deg 100% og innsettingsmetoden på en acer aspire er samme som alle andre bærbare som oftest. Men hvis du har en manual til den så står det nokk der, eller så kan den lastes ned fra acer support. Lykke til!
ezpen88 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Skrevet 19. mars 2009 Den passer, det skal jeg love deg 100% og innsettingsmetoden på en acer aspire er samme som alle andre bærbare som oftest. Men hvis du har en manual til den så står det nokk der, eller så kan den lastes ned fra acer support. Lykke til! Tusen takk for rask hjelp. Et lite spørsmål til! Kan du sjekke om de har samme kortet på Datakjeden, er nabo med de så jeg kan heller kjøpe der. www.datakjeden.no Jeg prøvde å søke, men fikk ikke opp stort. Det stenger seks!
Fikseren Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Så ut som de hadde litt av hvert av ram til bærbar der Bare å spørre dem om billigste 1Gb ram brikken, helst PC5300 ram
ezpen88 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Skrevet 19. mars 2009 Hei igjen! Nå var jeg hos Datakjeden der de hadde en Kingston 2GB til 290 kr, greit nok. Jeg kjøpte den og har nå installert den med hell, foreløbig. Vistaen har godtatt den og nå står jeg oppført med 3 GB RAM. Er det noe spesielt mer jeg bør gjøre etter installasjon av ny RAM? Driver, etterbehandling, instillinger ol? Takk.
Fikseren Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Nei, nå har du i teorien "4Gb" ram, så hvis du senere installerer Vista 64bit eller Windows 7 64bit så får du jo brukt all rammen, siden du nå bare kan bruke 3Gb Ingenting som trengs å innstalleres nei.
ezpen88 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Skrevet 19. mars 2009 Nei, nå har du i teorien "4Gb" ram, så hvis du senere installerer Vista 64bit eller Windows 7 64bit så får du jo brukt all rammen, siden du nå bare kan bruke 3Gb Ingenting som trengs å innstalleres nei. Takk for god assistanse.
Asbjeurn Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 Hei, Ezpen! Eg har sjøl ein Acer Aspire 9300, og skal oppgradera minnet på den. Har 1 GB no, og irriterar meg over treg oppstart på Windows Vista. Har du merka noko betring av opstartstida med dine 3 GB?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå