Cookie1 Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Er det på noen måte mulig å søke seg inn på Allmenn påbygg etter påbegynt læretid innenfor elektrofag? Jeg har nå jobbet siden August 2008, men vurderer å droppe det og heller gå allmenn påbygg fra August 2009...Noen som vet hvordan jeg i så fall må gå fram? Ønsker å få generell studiekompetanse...
HaterDiskus Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Ikke dropp ut. Om universitetet (eller hva du måtte ha planer om) feiler, så har du et fagbrev å falle tilbake på. Studiekompetansen kan du ta som privatist samtidig. Gjennom NKI eller ved hjelp av andre tilbud.
venus_ Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Det er for sent å søke til høsten 09, så jeg ville gått ut læretiden og søkt almenne påbygg til høsten -10. Om du har fagbrev/autorisasjon kan du gå 20-timers påbygging.
Cookie1 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Skrevet 19. mars 2009 Det er for sent å søke til høsten 09, så jeg ville gått ut læretiden og søkt almenne påbygg til høsten -10. Om du har fagbrev/autorisasjon kan du gå 20-timers påbygging. 20 timers påbygging dersom jeg har fagbrev? Hmm...Hvis jeg ikke har fagbrev, er det 30-timers, right?
venus_ Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Ja. Jeg gikk 20-timers selv. Synes det var veldig greit. Hadde 3 skoledager i uka. Slipper gym og samfunnsfag. Men i matte feks kan det bli litt vanskeligere siden det er to timer mindre i uka enn vanlig påbygg, men samme pensum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå