Gå til innhold

Vurderer HP LP2475W, men er usikker rundt dette med wide gamut.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nydelig skjerm.

Ser ikke helt problemet - er jo bare å sette den til sRGB om man ønsker det.

Har 6 stykker av disse nå - og kjøper gladelig flere.

 

Dette var jo meget interessant :)

Har du målt denne skjermen opp mot andre skjermen i samme prisklasse? F.eks Eizo sin 24"?

 

Glenn

 

Har ikke målt noe, men bruker dem til videoredigering, bare kjapt kalibrert med en Spyder.

Gir utmerket resultat, brukerne er i alle fall fornøyd.

 

Både HP, og Eizo (og en del andre) har jo enda bedre skjermer til kritiske bruksområder, men jeg synes disse ga veldig mye for penga.

(Enda bedre siden de ble kjøpt inn i bundle med noen små HP arbeidsstasjoner - tro jeg ga ca 2000 pr stk :D )

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne skjermen for en måned siden. Fargene var helt utrolig glorete, neonaktige og skjærer deg i øynene. Den viser absolutt ikke korrekte farger, og jeg kan ikke få sagt klart nok at dette ikke kan kalibreres. sRGB mode er ikke en gang en tilnærming til sRGB, det er praktisk talt ingen forskjell. Eneste måten er å justere ned fargene kraftig, men da blir gråtoner veldig mørke, så det er ingen måte å få denne skjermen til å vise korrekte farger. Det er 10 ganger værre enn hva folk forestiller seg. Og dette gjelder alle wide gamut skjermer. Jeg returnerte min på angrerett.

Lenke til kommentar

har hatt min i to uker eller noe nå og er ikke enig med hva dukuf sier i det hele tatt. viser fine og korrekte farger (bruker user color med 251 235 242 rgb verdier)

eneste negative er at du ikke får den mørk nok, sitter med brighness på 0 og varierer kontrasten litt etter hva jeg gjør (desktop\film\spill)

Lenke til kommentar

PeGG.oslo,

 

Bra for deg at du er fornøyd. Men dette er ikke bare min mening. Leser man rundt på forskjellige forum så er det ekstremt mye kritikk av alle wide-gamut skjermer, nettopp på grunn av feil og ubehagelig fargegjengivelse. Men det er ett stort problem at dette ikke blir bemerket mer i tester. Desverre er tester ikke objektive, da de fleste review-sider har ett behov for å gi positive reviews, for å opprettholde sin goodwill i forhold til produsenter, som sender dem produkter for testing. Wide-gamut LCD er en teknologi som ingen vanlig bruker har nytte av, og som kun skaper irritasjon og problemer. Desverre er det idag utrolig utbredt at produsenter og web-butikker driver forum-rensking, hvor de svarer på kritiske tråder med fiktive brukere, for å nøytralisere all negativ kritikk. Dette er en meget effektiv markedsføring, fordi all negativ kritikk blir "bortforklart". Jeg har lagt spesielt merke til dette når det gjelder wide gamut skjermer. Det er desverre utrolig vanskelig å komme fram til den virkelig sannheten når man søker rundt. Og for litt mindre teknisk kvalifisert individer er det nærmest umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...