frowen Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 Hei. Har nettopp fått en ny LCD-tv, men har litt problemer med lyden. For ordens skyld, jeg har Logitech Z4 som anlegg. På min gamle TV brukte jeg hodetelefonutgangen på TV'en som utgang som jeg koblet til anlegget med minijack. På den nye tv'en så har jeg ikke denne utgangen, derfor funker ikke det. Eneste output jeg har er SPDIF, men det hjelper meg fint lite når forsterkeren bruker minijack. Er det derfor noen mulighet for at dette kan løses? For eksempel en SPDIF/minijack. omformer eller liknende? Har null peil på dette, og hvilket sted er vel bedre enn dette forumet å få hjelp? - Daniel
k-orm Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 HDMI, TV til ForsterkerHvordan mener du man skulle kunne få lyd med en HDMI-kabel fra TVen til Logitech Z4 ? Det er en fordel å faktisk lese innlegget før man svarer, og ikke svare bare for å svare. Har TVen din lydutgang med phonoplugger ?
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 (endret) HDMI, TV til ForsterkerHvordan mener du man skulle kunne få lyd med en HDMI-kabel fra TVen til Logitech Z4 ? Det er en fordel å faktisk lese innlegget før man svarer, og ikke svare bare for å svare. Har TVen din lydutgang med phonoplugger ? Ja. Kan du ikke bruke AUX'en da? Som på bilder altså. Endret 16. mars 2009 av zibiri
frowen Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Skrevet 16. mars 2009 Jeg skrev faktisk i først posten at enest output jeg har på TV'en er SPDIF, så ingen leste vel inlegget ordentlig...
k-orm Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 (endret) Jeg skrev faktisk i først posten at enest output jeg har på TV'en er SPDIFEr du helt sikker på det ? hvilken TV er det ?Prøvde å finne noe ut om Z4-anlegget, og det virker som det kun har analog inngang. Så da må du kjøpe en D/A-konverter... Endret: Hvis TVen din har SCART inn/utganger kan du muligens ta lyden ut der. zibiri: To typer SPDIF ut/innganger Endret 16. mars 2009 av k-orm
frowen Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Skrevet 16. mars 2009 Ja jeg er helt sikker. Står det samme i manualen. Jeg kjøpte et adapter på clas nå, som man putter i scart-inngangen og kan velge mellom output/input. Problemet nå var selvfølgelig at jeg får lyd fra TV på anlegget, men den går konstant. Altså, hvis jeg switcher til feks PC via HDMI så går fortsatt lyden fra TV'en, og kan ikke stille lyden på anlegget via fjernkontrollen. Så der blir det retur ihvertfall. Tenkte på en slags omformer ja, hvis du har link hadde det vært fint, har google uten hell.
k-orm Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 Jeg kjøpte et adapter på clas nå, som man putter i scart-inngangen og kan velge mellom output/input. Problemet nå var selvfølgelig at jeg får lyd fra TV på anlegget, men den går konstant. Altså, hvis jeg switcher til feks PC via HDMI så går fortsatt lyden fra TV'en, og kan ikke stille lyden på anlegget via fjernkontrollen. Så der blir det retur ihvertfall.Da har du ikke kun S/PDIF utgang Uansett om den analoge lyden kommer fra en 3,5mm jack, RCA-plugger, eller SCART er det forsatt en analog lydutgang. Og det er vanlig at bare volumet på hodetelefonutgangen kan reguleres med fjernkonrollen. Ganske sikker på at du ikke kan regulere volumet med fjernkontrollen fra S/PDIF-utgangen heller.Eksempel på D/A-konverter
frowen Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Skrevet 16. mars 2009 Nei, har jo utgang etter jeg har kjøpt ekstrautstyr Og den så -litt- dyr ut altså. Men ser ut som om det ikke er håp for meg da =(
frowen Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Skrevet 16. mars 2009 En såkalt LG 37", nærmere bestemt 37LG2000.
k-orm Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 Nei, har jo utgang etter jeg har kjøpt ekstrautstyr Lydutgangen var der også før du kjøpte SCART-overgangen. Som sagt tidligere: En lydutgang er en lydutgang uansett hvilket grensesnitt den bruker. Om det hadde stukket ut en ledningstump ut av TVen med et lydsignal på, hadde det også vært en lydutgang. D/A-konverteren jeg linket til var bare et eksempel på hva som finnes, men du må nok ut med mer en 1000-lappen. Det vil sansynlig vis være billigere å kjøpe et høytalersystem med digitalinngang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå