lab161 Skrevet 24. april 2003 Skrevet 24. april 2003 Jeg har brukt vobsub den siste tiden til avspilling av subtitles, men den tar ikke txt filene. Og de er det jo en del av. Kan noen hjelpe meg med dette....
tommelomsk Skrevet 25. april 2003 Skrevet 25. april 2003 Dette er enkelt. Last ned programmet SubAdjust, SubAdjust V1.56, installer og kjør det. Velg "Source File", og åpne tekst-filen du vil konvertere til ei fil som filteret VobSub kan kjøre. I "Target File", så lagrer du det nye navnet på filen, .srt for subrip eller .sub for subviewer/mikrodvd. Velg "OptionsConversion to", og der får du fire valg. Velg i samsvar med det du lagrer filen som. Eksempel: Ronin.txt skal gjøres om til Ronin.srt, da velger du å konvertere til SubRip. Når det gjelder "Frame Rates" så må du se på egenskapene til *.avi-filen, og se hvor mange bilder pr. sekund som er for den, dette for at undertekstfilen skal være i "fase" med filmfilen. Når du har valgt dette ---> Trykk GO, og du har nå fått ei ny undertekstfil som kan spilles av med filteret VobSub. :smile: Vennlig hilsen tommelomsk
lab161 Skrevet 25. april 2003 Forfatter Skrevet 25. april 2003 takk for det.... har prøvd dette uten å lykkes tidligere. Det er nok frame raten jeg ikke har tatt hensyn til... Prøver igjen:-) Lasse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå