OV-103 Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 Firmaet jeg jobber i leverer simulator med visuell scene. Normalt sett så får vi den visuelle skjermen laget i Norge eller andre plasser i Europa, og produsenten forstår hva som må til for å få et bra resultat (det er jo det de lever av). Nå skal vi derimot levere et system til India der en indisk agent skal lage skjermen (buet skjerm). Jeg prøvde å forklare dem at vi skulle ha en matt, jevn overflate uten buler/bulker hakk eller sprekker. De så da på en helt jævlig murvegg i møterommet (full av store sprekker, flekker og ujevnheter) og spurte "sånn som det altså?". Disse folkene har 0 sans for kvalitet og klarer ikke å tenke selv på noen måte. Jeg har da fått i oppgave å gi dem spesifikasjoner på denne skjermen. Men hvor finner jeg sånn detaljert informasjon? Det jeg trenger er hvilken hvitfarge samt hvor mye lys den skal reflektere, hva er et hakk (altså hvor stort må et hakk være for at det kan kalles et hakk)? Hvor store bulker/ujevnheter kan tolereres for å gi et bilde av høy kvalitet? Det er garantert noen som har laget noen sånne krav fra før, spørsmålet er bare hvor en finner det. Her på jobben ble det nesten en filosofisk diskusjon om hva et hakk er når jeg tok opp dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå