Nani95 Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Jeg har en Dell Inspiron 1501 og jeg kommer forbi der hvor det står Dell, men etter det så kommer det en svart skjerm med følgende tekst: Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem: 1. Insert your windows installation disc and restart your computer 2. Choose your language settings, and then click "next" 3. Click "Repair your computer" If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance. File: /Boot/BCD Status: 0xc000000f Info: An error occurred while attempting to read boot configuration data. Jeg tror jeg har installasjonsdisken, men er ikke sikker på om det er den. Hvordan ser installasjonsdisken ut? Og hvis jeg hadde riktig CD, hvorfor kommer det ikke opp et sted hvor jeg kan gjøre som denne skjermen sier? Takk for alle svar!
War Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 (endret) Har du satt i Cden og trykket enter? Den burde ligge på disk som backup med dell, evt trykke F11 eller hva de har valgt. Da kan man trykke oppstart- fix og ok Samme meny som install. Endret 13. mars 2009 av War
kakesjef Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Ser ikke cden ut noe lignende dette? Du må vel velge at den skal boote fra Cden i Bios.
Nani95 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Skrevet 13. mars 2009 Ser ikke cden ut noe lignende dette? Du må vel velge at den skal boote fra Cden i Bios. Jo CDen ser sånn ut, bare i blå. Men jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre etter at jeg har satt inn CDen
kakesjef Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Du må inn i bios for å velge å boote fra cd rom. Trykk f2, som jeg tror er knappen på dell for å entre Bios, når du ser bildet hvor det står dell. Når du er inne i bios går du inn på Boot menyen og velger boot device priority eller noe lignende. Der velger du slik at CD rom er nr. 1. Så går du ut av Bios, lagrer, og maskinen starter pånytt, nå forhåpentligvis fra cden.
Gjest Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Hei! Ser ut som du har fått god hjelp allerede, men husk å velge "reparer datamaskinen" eller hva det står Lykke til!
Nani95 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Skrevet 13. mars 2009 Du må inn i bios for å velge å boote fra cd rom. Trykk f2, som jeg tror er knappen på dell for å entre Bios, når du ser bildet hvor det står dell. Når du er inne i bios går du inn på Boot menyen og velger boot device priority eller noe lignende. Der velger du slik at CD rom er nr. 1. Så går du ut av Bios, lagrer, og maskinen starter pånytt, nå forhåpentligvis fra cden. Jeg går inn på boot menyen, så kommer følgende: Hard Drive USB Storage CD-ROM Drive Removable Devices Broadcom PXE Når jeg trykker på CD-ROM Drive, skjer det ingenting, det skjer ingenting om jeg trykker på de andre heller.
Gjest Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Hei! Du skal ikke trykke på den Prøv å bla ned til CD-ROM og trykk "PGUP" (page up) knappen til den er øverst.
Nani95 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Skrevet 13. mars 2009 Jeg tror jeg har kommet et stykke nå, jeg får opp en side som jeg får følgende valg: Test Memory Test System Exit Har jeg kommet riktig? Og hvis det er riktig, hva skal jeg trykke på?
kakesjef Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Er du fortsatt inne i Bios eller har du nå fått til å boote fra CD?
Nani95 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Skrevet 14. mars 2009 Hei!Du skal ikke trykke på den Prøv å bla ned til CD-ROM og trykk "PGUP" (page up) knappen til den er øverst. Og hva skal jeg gjøre etter at den er øverst da ?
kakesjef Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Da må du lagre og gå ut av Bios, det er vel en hotkey for exit and save eller noe i den duren.
Nani95 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Skrevet 14. mars 2009 Ok, takk for alle svar, jeg skal prøve dette senere , for nå skal jeg ut
Nani95 Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Skrevet 15. mars 2009 Takk for hjelpen alle sammen! Jeg skriver nå fra min "ødelagte" PC, som nå er fikset Men forresten, vet dere hvor man kan få tak i knapper til tastaturet? Jeg mangler tilbake knappen oppe i høyre hjørnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå