Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan deler man skrivebord?


Anbefalte innlegg

Hei

Kan noen hjelpe meg med råd i forhold til å dele skrivebord (to personer kan "styre" hverandres maskiner)?

Vet man kan bruke msn, men jeg har ikke msn og har ikke lyst til å innstaler den. Skal brukes i jobbsammenheng.

Jeg bruker Vista Business 64bit, hva den andre bruker vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei

Kan noen hjelpe meg med råd i forhold til å dele skrivebord (to personer kan "styre" hverandres maskiner)?

Vet man kan bruke msn, men jeg har ikke msn og har ikke lyst til å innstaler den. Skal brukes i jobbsammenheng.

Jeg bruker Vista Business 64bit, hva den andre bruker vet jeg ikke.

 

Det du spør om kalles Remote Desktop.

Jeg vil ikke kalle det "styre hverandes maskiner" eller "dele desktop", men en "genial" måte å kunne ha en sentral maskin og jobbe mot/med denne hvorsomhelst i verden. (Slik bl.a. jeg jobber, bare "tull" å sitte på ett kontor/pendle i 2009).

 

PS/Edit:

Ser noen anbefaler "LogMeIn", noe jeg har brukt en tid, men PuTTY, copSSH og tunneling er "bedre" og virker uansett.

Man kan forsåvidt også sette opp en Linux maskin for SSH (bruker begge deler selv).

Dersom det er *jobbrelatert* så må man uansett gå via IT, og pt er det Citrix man bruker. I praksis ser man liten forskjell mtp Remote Desktop.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

LogMeIn bruker jeg selv, og det går over nettleseren kan bli litt tregt til tider, men det er uaktuelt om dere skal styre hverandres pc-er samtidig?

 

EDIT:

Når du bruker LogMeIn må du installere et programvare!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
last ned vnc, bruker det selv og det funker bra

www.realvnc.com

 

Vnc er bare sååå utdatert og ingen IT-avdelinger vil ha en slik sikkerhetsrisk gående i nettet.

Dersom det er snakk om jobbrelaterte oppgaver.

På ett hjemmenettverk er vnc helt greit vil jeg si (dog noe tregt ift RDO/TS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...