cje Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har 2 webfoldere /var/www/ /var/www2/ den ene er for testing den andre for aktive sider Webserveren står på 192.168.10.20 Øvrig LAN ligger på 192.168.1.n Saken er den at jeg ønsker å aksessere subfoldere på begge lokasjonene fra LAN uten å bruke portnummer og/eller oppsett av DNS. Er det noen som vet om det lar seg gjøre å sette opp appache2 på en måte som gjør dette mulig?
tyldum Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Det eneste du da kan gjøre er å gi boksen en ekstra IP og binde denne til en vhost som peker til www2. Det samme gjelder alle webservere, dette er ikke en apache-begrensning.
cje Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Skrevet 13. mars 2009 Takk for kjapt svar. Det funka. Lurer på bare en ting til; er det noen begrensning på hvor mange interfaces man kan ha? Er det ressurskrevende?
tyldum Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Koster ingen ressurser å ha flere IP-adresser. Hvor mange du kan ha har jeg aldri sjekket, men jeg har administrert servere med mer enn 30 IP-adresser uten problemer. Så ingen fare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå