Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet opp ny pc.


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg ny pc, men jeg får ikke "liv" i den når jeg skal slå den på.

Eller vifter starter og det kommer grønt lys på hovedkort. Så kommer det ett lite pip fra HK, som vanlig. Men det kommer ikke noe bilde på skjermen, noen sekunder etter pipet kommer det tre nye pip, rett etter hverandre.

 

Hardware:

ANTEC FUSION REMOTE MAX

ASUS M3A78-EM AM2+ 780G

AMD ATHLON64 DUAL-CORE 4850E (2.5GHZ) SOCKET AM2

KINGSTON DDR2 HyperX PC8500 4096MB

CHILL-INNOVATION 400W

SCYTHE Scythe Mugen CPU Kjøler

SAMSUNG SpinPoint F1 750GB SATA2

 

 

Edit: to pip var det som kom noen sekunder etter det første pipet.

Endret av kevlar89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr at noe ikke funker helt:-P Tror ett pip etterfulgt av tre nye hos asus betyr at HK ikke finner grafikkort.. Hva slags grafikkort har du? Kan være at din 400W PSU er for svak hvis du har et high end kort..

 

Men hvertfall, sjekk i manualen til HK hva feilmeldingen betyr før du går videre:-)

Lenke til kommentar

Har prøvd med en å en rambrikke, har også prøvd rambrikker med lavere hastighet i tilfelle det ikke virket med 1066mhz brikker. Men det ble ingen forskjeld med 800mhz brikker heller.

Men har det noe å si hvilken av de to kontaktene med 4pinner hver som skal kobles på toppen av hovedkortet som brukes? De satt sammen så de måtte deles, men det har vel ikke noe å si?

De var litt kort også så jeg mått forlenge den jeg bruker, men ledningene er orntlig sjøtet.

Jeg bruker også en philips 37" som skjerm, den har dvi-d ingang så det kan ikke være noe i veien for at den ikke skal virke?

Har brukt andre pc'er på den skjermen før.

 

Det eneste jeg ikke har prøvd er å ta ut prosesoren, så jeg får vell prøve det en gang da.

Selv om det var prakk å får på prosessor kjøleren :p

 

Edit: Da har jeg prøvd å tatt ut prosessoren og satt den inn igjen, men ingen forskjeld.

Har også målt at jeg får 12V fra kontakten jeg måtte forlenge.

Endret av kevlar89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...