Gå til innhold

Skal ha ny tv lcd tv, står mellom samsung og sony


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe ny tv, men hvilken tv skal jeg kjøpe?

Har sett meg ut 2 stk. det står mellom.

 

1. Samsung LE40A866 (topp modellen til samsung?)

2. Sony Bravia KDL-40z4500 (topp modellen til Sony?)

 

Har sett litt på pris og spesifkasjon på disse to.. Samsungen er billigest. Men ser ut som Sony har litt bedre specs.. eller hva?

 

Har ikke sann kjempe god peiling på tv. Så jeg trenger litt hjelp.

Hvem av de 2 skal jeg velge?

Eller skal jeg vente på Sony KDL 40W5500?

 

Hadde vært topp om dere kunne komme med noen gode svar.

 

Takk for hjelpen på forhand! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at 9-serien er Samsungs toppmodell. Den finnes kun i 46" og 55". 7-serien finnes derimot i 40", og LE40A796 bruker LEDs på samme måte som 9-serien.

 

X-serien er Sonys toppmodell. Denne bruker også LEDs. Z-serien bringer egentlig ikke så veldig mye nytt. Den har 200 Hz, og bra motion resolition, ellers er den ikke veldig spesiell. Litt dyr synes jeg.

 

Personlig hadde jeg nok satset på 40" fra Samsungs 7-serie. Denne finnes også uten LEDs (A756/A766), men A786/A796 har altså LED baklys. Denne TVen plukkes opp for ca 10.000 på nettet, og er muligens beste 40" på markedet. Du kan lese masse om den her:

http://avforum.no/forum/tv-apparater/79371...ung-46a786.html

Lenke til kommentar
Det stemmer at 9-serien er Samsungs toppmodell. Den finnes kun i 46" og 55". 7-serien finnes derimot i 40", og LE40A796 bruker LEDs på samme måte som 9-serien.

 

X-serien er Sonys toppmodell. Denne bruker også LEDs. Z-serien bringer egentlig ikke så veldig mye nytt. Den har 200 Hz, og bra motion resolition, ellers er den ikke veldig spesiell. Litt dyr synes jeg.

 

Personlig hadde jeg nok satset på 40" fra Samsungs 7-serie. Denne finnes også uten LEDs (A756/A766), men A786/A796 har altså LED baklys. Denne TVen plukkes opp for ca 10.000 på nettet, og er muligens beste 40" på markedet. Du kan lese masse om den her:

http://avforum.no/forum/tv-apparater/79371...ung-46a786.html

Takk for svar!

LE40A866 finnest jo også i 40", hvorfor ikke den? Jeg bare spør .. :)

Lenke til kommentar

8-serien har ikke LED baklys. Det er igrunnen en slim-modell av 6-serien, med noe utvidet funksjonalitet. LED baklys gir en rekke fordeler som løfter LCD-teknologiens kvaliteter.

 

Samsung har mest erfaring med LED, og er per i dag eneste produsent som kan levere dette til noenlunde overkommelige priser. 7-serie med LED er i så måte et lite kupp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...