Thomas Toget Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Hei, jeg sliter litt med å få databinding til å virke begge veier.. Jeg har en tekstboks: <TextBox x:Name="tekstAnsvarligEksport" Width="200" Text="{Binding AnsvarligEksport, Mode=OneWay}"/> I 'bakomkoden' har jeg et objekt 'MineData' som har en property AnsvarligEksport. Jeg setter datacontext til dette objektet: _mineData = new MineData(); DataContext = _manglendeData; //Her henter jeg objektet etterpå.. public MineData MineData { get { return (MineData ) DataContext; } set { _mineData = value; } } Når vinduet vises fungerer databindingen ved at standardverdiene fra MineData klassen popper opp i tekstboksene, men når jeg går videre til neste vindu og henter MineData.AnsvarligEksport får jeg ikke med endringer jeg gjorde i tekstboksen.. Var litt dårlig forklart dette her, men håper dere skjønte det.. Hvordan får jeg databinding til å virke begge veier? Jeg har prøvd med Mode=TwoWay, OneWay, OneWayToSource ...
Thomas Toget Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Skrevet 12. mars 2009 Da fant jeg selvfølgelig ut av det selv.. 'MineData' måtte implementere interfacet INotifyPropertyChanged for at toveis-databinding skulle funke Fant også glimrende tutorial her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå